Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sześć siódemek Przewozów Regionalnych nadal niszczeje w Toruniu

inforail
03.10.2017 08:06

W 2011 roku spółkaPrzewozy Regionalne kupiła od PKP Intercity pięć lokomotyw serii EU07 onumerach: 064, 071,155, 160, 207 oraz jedną lokomotywę serii EP07 o numerze 154– przypomina Ilostan Pojazdów Trakcyjnych na swoim facebookowym profilu.

Każda z nich kosztowała 960 tys zł. Niestety pomimopoczątkowych planów dotyczących modernizacji tych pojazdów wraz z dostosowaniemich do prędkości 160 km/h maszyny nadal stoją odstawione na terenie PRST ToruńKluczyki ze statusami OG. Należy zadać pytanie dlaczego zakupione za 5,76 mlnzł. (!) lokomotywy nadal niszczeją na toruńskich torach odstawczych i dlaczegodo dnia dzisiejszego spółka Przewozy Regionalne nie podjęła próby ichodsprzedania na wolnym rynku co pozwoliłoby odzyskać choć część zainwestowanychblisko 6 lat temu środków? W przypadku takiego działania z całą pewnościąlokomotywy znalazłyby nabywców i po wykonanych naprawach piątego poziomuutrzymania (P5) mogły wrócić do pracy z pociągami pasażerskimi lub towarowymi.

Sprawę tę poruszaliśmy już na łamach InfoRail.pl. BiuroPrasowe przewoźnika informowało z końcem 2015 roku, iż „stacjonujące w Toruniulokomotywy EU07 najprawdopodobniej zostaną przygotowane do sprzedaży. Nie mazapotrzebowania na pojazdy tego typu”. Jak słusznie zauważa Ilostan PojazdówTrakcyjnych lokomotywy nadal niszczeją.

Co zmieniło się po dwóch latach? Niewiele. Przedmiotowe lokomotywy znajdowały się wstanie gorszym niż pierwotnie założono przy składaniu ofert ich zakupu.Lokomotywy miały być przeznaczone do realizowanych wówczas połączeń InterREGIO.Obecnie, z racji założeń realizowanego przez Spółkę Planu Restrukturyzacji,zrezygnowano z tej oferty, a zatem modernizacja elektrowozów stała siębezcelowa. Niemniej poszukujemy rozwiązań prawnych i finansowych, które pozwoląprzysporzyć Spółce korzyści, z tytułu posiadania tych aktywów – poinformowałnas Dominik Lebda, Specjalista ds. PR w Przewozach Regionalnych.