Szczegóły prac na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer
Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o przetargu na prace na kolejnym odcinku kolejowejsiódemki. To Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Dziś szczegóły.
Nowy przystanek Warszawa Wiatraczna, utworzenie nowego węzłakomunikacyjnego, zwiększenie bezpieczeństwa dzięki dodatkowym przejściom podtorami, sprawniejsze podróże aglomeracyjne i dalekobieżne to planowane efektyinwestycji na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. PKP Polskie LinieKolejowe ogłosiły przetarg na wykonawcę inwestycji.
Ogłosiliśmy przetargna prace na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Wiemy, że w obecnejsytuacji kontynuacja Krajowego Programu Kolejowego, ogłaszanie nowych przetargów i podpisywanieumów jest niezbędne dla utrzymania stabilności na rynku budowlanym. Todziałania kluczowe dla gospodarki kraju, ważne dla podtrzymania korzystnejsytuacji gospodarczej i realizacji inwestycji – powiedział IreneuszMerchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg nawykonanie robót budowlanych w ramach projektu POIiŚ 5.1-11.2 pn. „Prace nalinii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa– Otwock – Dęblin – Lubli, etap II” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa –Warszawa Wawer. Rozpoczęcie robót planowane jest jeszcze w tym roku. Prace będąrealizowane przy zachowanym ruchu pociągów.
Dodatkowy iwygodniejszy dostęp do kolei
Na modernizowanym odcinku nowym przystankiem będzie WarszawaWiatraczna w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Kolej zapewni lepszy dojazd dokliniki. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacjipasażerskiej.
Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska kładka na toramizostanie odremontowana i wyposażona w windy. Peron będzie dostosowany dopotrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zainstalowanyzostanie system dodatkowej informacji pasażerskiej.
Przystanek Warszawa Gocławek będzie bliżej wiaduktu na ulicyMarsa. Powstanie nowy węzeł komunikacyjny łączący kolej z komunikacją miejską.Wybudowany zostanie nowy peron. Będzie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron.Windy i schody zapewnią dostęp na wiadukt. Na przystanku Warszawa Wawer peronzostanie przebudowany, a przejście podziemne zostanie wyposażone w windy. Wiataperonowa zostanie odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dlapodróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej.
Dodatkowe tory -więcej pociągów
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja odcinka od stacji Warszawa Wschodnia Osobowa dostacji Warszawa Wawer to także przebudowa istniejącego układu torów orazdobudowa nowych. Zaplanowana jest modernizacja dwóch istniejących torów odWarszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer oraz budowa dwóch dodatkowychdalekobieżnych od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer. Przygotowane zostanie”wyjście” nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzierealizowane w kolejnym etapie.
Zmodernizowane zostaną także tory na linii Warszawa Antoninów – Warszawa Gocławek (nr506) dedykowane w przyszłości dla ruchu dalekobieżnego.
Zapewnienie układu czterech torów między Warszawą Wschodniąa Otwockiem umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.Dzięki temu wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursowaćmiędzy Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem. Oznacza to sprawniejsze,bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.
Pięć nowych przejść podziemnych istotnie ułatwi komunikacjęw obszarze kolejowym oraz zwiększy bezpieczeństwo. W ramach inwestycjiprzewidziano montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa WschodniaOsobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lubli, etap II”odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer jest współfinansowana ześrodków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
„