Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Szczecin: Nadszedł czas zasadniczych zmian w PKP PR

inforail
05.05.2009 14:09

Powrót do normalności. Zmiana kultury zarządzania –tak w skrócie określił planowane zmiany organizacyjne w PKP Przewozy Regionalne prezes zarządu spółki Jerzy Kriger, który gościł dziś w Szczecinie.
Kondycji i uruchomieniu procesu reorganizacji spółki PKP PR poświęcone było dzisiejsze (30 kwietnia br.) spotkanie z dziennikarzami w sali Barnima na szczecińskim Zamku Książąt Pomorskich. Gospodarzem briefingu prasowego był marszałek województwa zachodniopomorskiego Władysław Husejko, któremu towarzyszyli prezes zarządu –dyrektor generalny PKP PR Jerzy Kriger oraz dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Chańko.
Marszałek Husejko, wprowadzając w temat spotkania, przypomniał o żmudnym procesie usamorządowienia tej kolejowej spółki. Podkreślił, że dzięki zmianom możemy sięgnąć po ogromne pieniądze, które nie tylko pozwolą na zachowanie stanu posiadania, ale umożliwią dofinansowanie modernizacji infrastruktury kolejowej, jak też zakup nowego taboru. To na przykład 175 mln euro z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko do wykorzystania w latach 2009 –2015.
Marszałek z satysfakcją zauważył, że województwo zachodniopomorskie jest pierwsze, które odwiedza Jerzy Kriger, od 7 kwietnia nowy dyrektor PKP PR. Kolejna wiadomość była równie miła –Zarząd Województwa wystawił pozytywną opinię dyrektorowi ZZPR i od dziś pan Andrzej Chańko jest oficjalnie pełnomocnikiem ds. tworzenia oddziału spółki PKP PR w naszym regionie.
Prezes Kriger referując główne założenia wdrażanej reorganizacji, podkreślił, że tym pierwszym i podstawowym jest decentralizacja zarządzania zasobami spółki. W każdym wymiarze. –Rozpoczynamy proces racjonalizacji gospodarki finansami –zapowiedział.
Jerzy Kriger szczególny nacisk kładł na przepływ kompetencji ze szczebla centralnego w dół –do oddziałów spółki i regionów. Przewiduje, że trzy miesiące powinny wystarczyć na przeorientowanie struktury organizacyjnej oddziałów i przejęcie przez nie kompetencji. Każdy z 15 oddziałów regionalnych (oprócz mazowieckiego, gdyż tam już działa Kolej Mazowiecka) będzie podmiotem zależnym od samorządu województwa, co nie tylko skróci system decyzyjny, ale także pozwoli na synergiczne działanie w interesie lokalnej społeczności.
– Obywatel chce jeździć tanio, wygodnie i szybko –to zasada, która w celnym skrócie stanowi wykładnik jakości pracy i oddziałów regionalnych, i całej spółki PKP PR, puentował prezes Kriger.
Pierwszą jaskółką zmian będzie wprowadzenie biletów kartkowych dostępnych w punktach handlowych i kasowników na niektórych połączeniach. Dyrektor Chańko już zapowiedział, że stanie się to najprawdopodobniej na linii do Mielna, której wznowienie planuje się w czerwcu, tuż przed sezonem wakacyjnym.
Warto jeszcze dodać, że 4 maja zbiera się w Łodzi zespół roboczy ds. przewozów regionalnych przy Konwencie Marszałków RP. Obradom przewodniczy marszałek województwa zachodniopomorskiego Władysław Husejko.