Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin buduje węzły dla SKM

inforail
22.10.2018 11:20

Trzynaście miesięcybędzie miało biuro projektowe BPBK SA z Gdańska na przygotowanie projektów i uzyskaniewszelkich pozwoleń dla 24 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej KoleiMetropolitalnej, które powstaną na terenie gminy Szczecin.

W czwartek na dworcu Szczecin – Dąbie prezydent PiotrKrzystek podpisał umowę z Janem Tadeuszem Kosiedowskim, prezesem BPBK. Wartośćkontraktu to 2,6 miliona złotych brutto.

14 lipca 2018r. Stowarzyszenie Szczecińskiego ObszaruMetropolitalnego, działając w imieniu gminy Miasto Szczecin ogłosiło przetargna Wykonanie dokumentacji projektowej na zadanie: Budowa węzłów i przystankówprzesiadkowych wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu, naliniach kolejowych 273, 351, 401 i 406 w ramach Projektu Budowy SzczecińskiejKolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowychnr 406, 273, 351. Otwarcie ofert nastąpiło 23 sierpnia 2018r. Spośród dwóchofert komisja przetargowa wybrała propozycję BPBK opiewającą na 2,6 milionazłotych brutto. Wykonawca będzie miał 13 miesięcy, od chwili podpisania umowy,na przygotowanie 24 projektów przystanków węzłowych wraz z uzyskaniem dlawszystkich pozwoleń na budowę.

Koszt inwestycji SKM

Szacunkowy koszt całkowity (brutto): 741 203 584 zł

Uzyskane dofinansowanie UE: 512 213 859 zł

Projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przewiduje realizacjęnastępujących zadań:

W zakresie przebudowy infrastruktury kolejowej:

modernizacja linii lokalnej nr 406 od Szczecina Głównego dostacji Police wraz z budową drugiego toru na odcinku Szczecin Główny – SzczecinTurzyn,

budowa systemu sterowania ruchem pociągów z centrumsterowania na stacji Szczecin Gocław,

budowa systemu informacji dla podróżnych na stacjach iprzystankach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej,

budowa bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo – drogowych.

W zakresie budowy przystanków kolejowych i zintegrowanychwęzłów komunikacyjnych wraz z parkingami typu Park&Ride (P&R) iBike&Ride (B&R):

budowa zintegrowanych węzłów i przystanków komunikacyjnychprzy liniach kolejowych nr 273, 351, 401 i 406 wraz z parkingami typu P&R iB&R, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej mobilności (windy,podjazdy) oraz urządzeniami związanymi z integracją transportu (biletomaty lubkasowniki).

Dane szczegółowe

Liczba przystanków SKM: 40 szt., w tym 9 nowych, 18 szt. nalinii nr 406 (w tym 4 nowe- Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska, Szczecin NadOdrą, Police Piłsudskiego), 6 szt. na linii nr 401 (w tym 2 nowe- SzczecinTrzebusz, Goleniów Park), 1 szt. na linii nr 434 (Port Lotniczy SzczecinGoleniów, 8 szt. na linii nr 351 (w tym 1 nowy- Szczecin Dunikowo),7 szt. nalinii nr 273 (w tym 2 nowe- Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia).

Długość linii kolejowych SKM: 118 km, w tym linia 406Szczecin Główny – Police 23,5 km

Ilość miejsc parkingowych powstałych w ramach SKM: 2580szt., w tym w Szczecinie 1879 szt.

Ilość miejsc parkingowych dla rowerów: 630 szt.

Obiekty inżynieryjneProjektu SKM

Zmodernizowanych lub wybudowanych zostanie 37 obiektówinżynieryjnych tj. mostów, wiaduktów kolejowych i kładek oraz 12 szt.przejść pod torami kolejowymi.