Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sytuacja w Oddziałach Przewozów Regionalnych dramatycznie się różni

inforail
01.06.2015 09:09

Sytuacja w poszczególnych Oddziałach Przewozów Regionalnychznacząco się różni, co wiąże się m.in. z kondycją finansową w poszczególnychwojewództwach, ze strategią działania Urzędów Marszałkowskich, czy też skalą icharakterem procesów restrukturyzacyjnych ? uważa poseł Tadeusz Iwiński. Jegozdaniem bardzo trudna jest sytuacja liczącego około 570 pracownikówWarmińsko-Mazurskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Olsztynie. Jak piszeposeł w zapytaniu do Minister Marii Wasiak jedynie w tym województwie ogłoszonoprzetarg na pracę przewozową (w innych województwach przekazano ją firmiePrzewozy Regionalne poprzez powierzenie). Co więcej, zdaniem Iwińskiego Zarządtego Urzędu Marszałkowskiego unieważnił w końcu kwietnia b.r. odnośny przetargna lata 2016-2020, który wygrał właśnie Warmińsko-Mazurski Oddział Przewozów Regionalnych(konkurentem była firma (Arriva ? red.) z grupy DB), co wzbudziło masęróżnorodnych wątpliwości oraz postawiło pod znakiem zapytania przyszłośćzatrudnienia kilkuset osób w nim pracujących.

Jak wiadomo Przewozy Regionalne, jako spółka z ograniczonąodpowiedzialnością wydzielona z Polskich Kolei Państwowych i założona w roku2001, należy do samorządów wszystkich 16 województw. To największy w Polscekolejowy przewoźnik pasażerski (według rożnych danych codziennie wyjeżdża natory należących do niej 1,6- 2,7 tys. pociągów,z których korzysta ok. ćwierćmiliona pasażerów).

W tym kontekście poseł Iwiński pyta Minister Wasiak o aktualnośćPorozumienia zawartego 9 grudnia 2008r. pomiędzy ówczesnym MinistremInfrastruktury a poszczególnymi województwami. W paragrafie 1 wymieniono środkifinansowe, jakie Rada Ministrów przeznaczy w latach 2009-2020 na zakup, modernizacjęi naprawy kolejowych pojazdów szynowych służących do regionalnych przewozówpasażerskich, wykonywanych na podstawie umów o świadczeniu usług publicznych. Wpunkcie 4 tegoż paragrafu stwierdza się, iż w tym okresie-z budżetu państwa iśrodków unijnych- zostanie przekazana kwota do 3 851 mln zł nasfinansowanie programu inwestycyjnego w zakresie modernizacji i zakupu taborukolejowego”. Poseł pyta:gdzie znajdują się te pieniądze? Przecież ich”uruchomienie” oraz właściwe wykorzystanie pomogłoby np. rozwiązaćwyżej opisaną, dramatyczną sytuację w Warmińsko-Mazurskim Oddziale PrzewozówRegionalnych ?!

Czekamy na stanowisko MIR w tej sprawie. Do tematu wrócimy nałamach InfoRail.