TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Sytuacja Przewozów Regionalnych w Województwie Zachodniopomorskim
Sytuacja Przewozów Regionalnych w Województwie Zachodniopomorskim
inforail
14.12.2010 10:07
Sytuacja Przewozów Regionalnych w Województwie Zachodniopomorskim
W sobotę 11.12.2010 r. przestała obowiązywać roczna umowa pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a Przewozami Regionalnymi, zawarta na podstawie trzyletniej umowy ramowej z 2009 roku.
Dotychczas nie było możliwe zawarcie kolejnej umowy, ponieważ pomimo trwających blisko półtora miesiąca negocjacji strony nie doszły do porozumienia.
– Roczna umowa przestaje obowiązywać w sobotę, ale ciągłość przewozów regionalnych jest zapewniona. Bazujemy na umowie ramowej, mieszkańcy Zachodniopomorskiego nie będą narażani na jakiekolwiek trudności organizacyjne związane z przedłużającymi się negocjacjami. Podróżni mogą być spokojni –oznajmił wicemarszałek Wojciech Drożdż podczas konferencji. – Województwo Zachodniopomorskie nie podpisało rocznej umowy z Przewozami Regionalnymi kierując się troską o interes mieszkańców. Stawki zaproponowane przez spółkę są –według naszych szacunków –zbyt wysokie tak w stosunku do potrzeb, jak i możliwości Samorządu Województwa. Przedstawiliśmy rozsądną propozycję stawek za pociągokilometr, opartą o racjonalne przesłanki i dane ekonomiczne. Zgoda Zarządu Województwa na obecne stanowisko Przewozów Regionalnych oznaczałaby marnowanie publicznych pieniędzy –a zatem pieniędzy wszystkich podatników, na co nie możemy się zgodzić.
– Roczna umowa przestaje obowiązywać w sobotę, ale ciągłość przewozów regionalnych jest zapewniona. Bazujemy na umowie ramowej, mieszkańcy Zachodniopomorskiego nie będą narażani na jakiekolwiek trudności organizacyjne związane z przedłużającymi się negocjacjami. Podróżni mogą być spokojni –oznajmił wicemarszałek Wojciech Drożdż podczas konferencji. – Województwo Zachodniopomorskie nie podpisało rocznej umowy z Przewozami Regionalnymi kierując się troską o interes mieszkańców. Stawki zaproponowane przez spółkę są –według naszych szacunków –zbyt wysokie tak w stosunku do potrzeb, jak i możliwości Samorządu Województwa. Przedstawiliśmy rozsądną propozycję stawek za pociągokilometr, opartą o racjonalne przesłanki i dane ekonomiczne. Zgoda Zarządu Województwa na obecne stanowisko Przewozów Regionalnych oznaczałaby marnowanie publicznych pieniędzy –a zatem pieniędzy wszystkich podatników, na co nie możemy się zgodzić.
Wojciech Drożdż poinformował, że zaprosił do Szczecina panią Prezes spółki Przewozy Regionalne, Małgorzatę Kuczewską Łaskę. Wizyta planowana jest jeszcze przed świętami. W negocjacje dotyczące warunków umowy zaangażuje się osobiście Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
– Dotychczasowe negocjacje zakończyły się 2 grudnia podpisaniem protokołu rozbieżności. Obecna stawka za pociągokilometr wynosi 11,47 zł. Propozycja województwa na przyszły rok, to 12,36 zł. Wyliczyliśmy deficyt uwzględniając 6 milionów pociągokilometrów, wzrost kosztów dzierżawy naszych autobusów szynowych, napraw i opłat za infrastrukturę kolejową. Razem daje to kwotę ponad 74 mln zł. Przewozy Regionalne upierają się przy stawce 13,52 zł za pociągokilometr, co w sumie wynosiłoby ponad 81 mln zł. Dla województwa jest to różnica nie do przyjęcia, a spółka nie jest w stanie uzasadnić takiego wzrostu cen –mówiła dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, Jadwiga Rajkiewicz.
Podczas konferencji prasowej poinformowano także, że rozwiązana zostanie umowa Województwa z firmą DGA na opracowanie analizy opłacalności powołania wojewódzkiej spółki świadczącej usługi z zakresu przewozów regionalnych.
– Materiał przedstawiony przez wykonawcę wyłonionego w przetargu otwartym nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Analizę w trybie pilnym opracuje Wydział Infrastruktury i Transportu pod moim kierunkiem –powiedział Wojciech Drożdż.
– Materiał przedstawiony przez wykonawcę wyłonionego w przetargu otwartym nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Analizę w trybie pilnym opracuje Wydział Infrastruktury i Transportu pod moim kierunkiem –powiedział Wojciech Drożdż.
Na koniec wicemarszałek przedstawił plany inwestycyjne na przyszły rok. –W tym roku zakupiliśmy 12 zestawów spalinowych, czas pomyśleć o elektrycznych –mówił. –Na pewno zakupimy kilka nowych, rozważamy też możliwość odkupienia od Przewozów Regionalnych sześciu sztuk, które wyprodukowano w połowie lat dziewięćdziesiątych (94-95).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024