Systemy mocowań szyn Vossloh

inforail
21.08.2012 21:57
Firma Vossloh Fastening Systems należąca do Vossloh Group jest producentem szerokiej gamy systemów mocowania nawierzchni kolejowej.
Produkowane mocowania dzielą się na 3 gamy:
  • do podkładów żelbetonowych
  • do podkładów stalowych
  • do torowisk bezpodsypkowych
 
Tabela 1. Systemy mocowań Vossloh Fastening Systems.
Zastosowanie
System
do podkładów stalowych
W 30 Hook-In
do podkładów żelbetonowych
W 14
do podkładów żelbetonowych
W 14 HH
do podkładów żelbetonowych
E 21
do podkładów żelbetonowych
W 21
do podkładów żelbetonowych
W 21 HS
do podkładów żelbetonowych
W 25 N
do podkładów żelbetonowych
W 21 SH
do podkładów żelbetonowych
W 21 T
do podkładów żelbetonowych
W 28
do podkładów żelbetonowych
W 30
do podkładów żelbetonowych
W 30 HH / W 30 HH AP
do podkładów żelbetonowych
SB-4
do podkładów żelbetonowych
W-System
do torowisk bezpodsypkowych
DFF 21
do torowisk bezpodsypkowych
W 25 Tram
do torowisk bezpodsypkowych
300
do torowisk bezpodsypkowych
DFF 300
do torowisk bezpodsypkowych
300 UTS
do torowisk bezpodsypkowych
DFF 300 UTS
do torowisk bezpodsypkowych
304
do torowisk bezpodsypkowych
306
do torowisk bezpodsypkowych
336 / 336 SD
do torowisk bezpodsypkowych
DFF Metro
do torowisk bezpodsypkowych
W-Tram
do torowisk bezpodsypkowych
BTE 14
do torowisk bezpodsypkowych
KS
do torowisk bezpodsypkowych
KS 24
 
We wszystkich systemach od W 14 do W 30 szyna mocowana jest za pomocą sprężynujących, W-kształtnych zacisków. Mocowanie obejmuje też śruby i kątową wkładkę centrującą Wfp. Szyna opiera się na podkładce elastycznej. Przykładowo, dla systemu W 14 są to: śruba Ss, wkładka Wfp i podkładka elastyczna Zw. Elementy mogą być zamontowane w trybie automatycznym w fabryce podkładów, co skraca czas montażu torowiska w miejscu prowadzonych prac budowlanych lub remontowych.

w14_760

W każdym z mocowań możliwe jest zamontowanie szyn o różnych profilach (UIC 49, UIC 60) poprzez zamianę wkładek centrujących. Mocowania zapewniają izolację elektryczną szyn. Wszystkie systemy chronią szyny przed przechyleniem. Możliwe jest dopasowanie położenia szyn +/-10 mm w krokach 2,5 mm.
Poszczególne systemy odróżniają się zastosowanym zaciskiem sprężynującym o coraz to większej sile docisku (Skl 14 dla W 14, Skl 21 dla W 21 itd.). Różnice dotyczą też możliwości regulacji poprzecznej położenia szyn oraz zastosowania specjalnych podkładek zmieniających zużycie. System SB-4 odróżnia się odmiennym kształtem zacisku sprężynowego. W systemie W 25 N zaciski sprężynujące nie są zamocowane naprzeciw siebie, lecz rozsunięte.
Dla podkładów stalowych oferowany jest tylko jeden system –W 30 Hook-In. Zastosowano w nim zaciski sprężynujące Skl 30.

w30_760

Systemy dla torowisk bezpodsypkowych przeznaczone są do eksploatacji w ruchu miejskim, w kolejach dużych prędkości oraz na liniach o dużym obciążeniu. Odróżniają się między sobą budową podkładek. System DFF 300 odróżnia się podkładką przykręcaną do betonowego podłoża, to samo dotyczy systemów 306, 336 i DFF Metro. System W-Tram odróżnia się wysoką izolacją elektryczną i zastosowaniem gumowych wstawek w sąsiedztwie szyjki szyny rowkowej. Podobnie jak w wypadku mocowań do podkładów betonowych, w systemach stosowane są odmienne zaciski sprężynujące o mniejszej lub większej wytrzymałości, w zależności od potrzeb.

dff300_760