Systemy mocowań szyn Vossloh
inforail
21.08.2012 21:57
Systemy mocowań szyn Vossloh
Firma Vossloh Fastening Systems należąca do Vossloh Group jest producentem szerokiej gamy systemów mocowania nawierzchni kolejowej.
Produkowane mocowania dzielą się na 3 gamy:
- do podkładów żelbetonowych
- do podkładów stalowych
- do torowisk bezpodsypkowych
Tabela 1. Systemy mocowań Vossloh Fastening Systems.
Zastosowanie
|
System
|
do podkładów stalowych
|
W 30 Hook-In
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 14
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 14 HH
|
do podkładów żelbetonowych
|
E 21
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 21
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 21 HS
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 25 N
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 21 SH
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 21 T
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 28
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 30
|
do podkładów żelbetonowych
|
W 30 HH / W 30 HH AP
|
do podkładów żelbetonowych
|
SB-4
|
do podkładów żelbetonowych
|
W-System
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
DFF 21
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
W 25 Tram
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
300
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
DFF 300
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
300 UTS
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
DFF 300 UTS
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
304
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
306
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
336 / 336 SD
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
DFF Metro
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
W-Tram
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
BTE 14
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
KS
|
do torowisk bezpodsypkowych
|
KS 24
|
We wszystkich systemach od W 14 do W 30 szyna mocowana jest za pomocą sprężynujących, W-kształtnych zacisków. Mocowanie obejmuje też śruby i kątową wkładkę centrującą Wfp. Szyna opiera się na podkładce elastycznej. Przykładowo, dla systemu W 14 są to: śruba Ss, wkładka Wfp i podkładka elastyczna Zw. Elementy mogą być zamontowane w trybie automatycznym w fabryce podkładów, co skraca czas montażu torowiska w miejscu prowadzonych prac budowlanych lub remontowych.
W każdym z mocowań możliwe jest zamontowanie szyn o różnych profilach (UIC 49, UIC 60) poprzez zamianę wkładek centrujących. Mocowania zapewniają izolację elektryczną szyn. Wszystkie systemy chronią szyny przed przechyleniem. Możliwe jest dopasowanie położenia szyn +/-10 mm w krokach 2,5 mm.
Poszczególne systemy odróżniają się zastosowanym zaciskiem sprężynującym o coraz to większej sile docisku (Skl 14 dla W 14, Skl 21 dla W 21 itd.). Różnice dotyczą też możliwości regulacji poprzecznej położenia szyn oraz zastosowania specjalnych podkładek zmieniających zużycie. System SB-4 odróżnia się odmiennym kształtem zacisku sprężynowego. W systemie W 25 N zaciski sprężynujące nie są zamocowane naprzeciw siebie, lecz rozsunięte.
Dla podkładów stalowych oferowany jest tylko jeden system –W 30 Hook-In. Zastosowano w nim zaciski sprężynujące Skl 30.
Systemy dla torowisk bezpodsypkowych przeznaczone są do eksploatacji w ruchu miejskim, w kolejach dużych prędkości oraz na liniach o dużym obciążeniu. Odróżniają się między sobą budową podkładek. System DFF 300 odróżnia się podkładką przykręcaną do betonowego podłoża, to samo dotyczy systemów 306, 336 i DFF Metro. System W-Tram odróżnia się wysoką izolacją elektryczną i zastosowaniem gumowych wstawek w sąsiedztwie szyjki szyny rowkowej. Podobnie jak w wypadku mocowań do podkładów betonowych, w systemach stosowane są odmienne zaciski sprężynujące o mniejszej lub większej wytrzymałości, w zależności od potrzeb.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024