System Airval Siemensa w Bangkoku, na lotnisko bezobsługowym pociągiem
Spółka transportupublicznego Interlink wybrała ofertę firmy Siemens do zbudowania w pełniautomatycznego transportu osobowego na lotnisku Suvarnabhumi w stolicyTajlandii, Bangkoku.
Airval będzie łączył obecny terminal lotniska z nowym terminalemperyferyjnym. Linia będzie miała około jednego kilometra długości z czteremarównoległymi torami oraz dwiema stacjami. Siemens dostarczy sześć dwuczłonowychpociągów wraz z telekomunikacyjnym systemem sterowania (CBTC).Pociągi powstanąw zakładach produkcyjnych Siemensa w Wiedniu. Zakończenie projektu planowanejest w 2020 r.
System Airval charakteryzuje się możliwością pracy wkrótkich odstępach miedzy pociągami, dużym przyspieszeniem oraz krótkim czasemhamowania. Dzięki dodatkowym gumowym oponom, pociągi Airval mogą bez problemupracować także na liniach o większym nachyleniu i są znacznie cichsze nazakrętach niż inne systemy szynowe. Innowacyjny system składowania orazodzyskiwania energii zapewnia duża wydajność całej linii.
Pociągi Airval dla Bangkoku będą w stanie przewozić do 3590pasażerów na godzinę nawet w godzinach szczytu bez względu od kierunku. Systembędzie działał 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Duże drzwi i szerokieprzejścia będą pomagały podczas wsiadania i wysiadania, pociągi oferują równieżdużo miejsca na bagaż.
– Przez ostatniedekady firma Siemens odegrała znaczącą rolę w rozwoju transportu miejskiego wBangkoku, od kompleksowych rozwiązań dla Skytrain po kolejkę lotniskową AirportRail Link. Nowy system Airval to kolejny element poprawiający transport miejskiw stolicy Tajlandii – powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility wSiemens AG.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podobne systemy automatycznego transportu osobowego Siemensa(Val) działają już na paryskich lotniskach: Charles de Gaulle oraz Orly, jakrównież na lotnisku O'Hare w Chicago. W pełni automatyczne systemy obsługująrównież linie metra we Francji, w Lille, Rennes i Toulouse, w KoreiPołudniowej, w mieście Uijeongbu oraz w Turynie we Włoszech. Poziom dostępnościtych usług wynosi 99.8%.
„