Świnoujście: Z PKP CARGO S.A. drugim promem do Szwecji
7 maja br. w Warszawie Spółka PKP CARGO podpisała trzyletnią umowę z Euroafrica Linie Żeglugowe Sp. z o.o. na eksploatację pokładu kolejowego promu „Mikołaj Kopernik”, kursującego na linii Świnoujście- Ystad. PKP CARGO S.A. oferuje kolejowe przewozy promowe na trasie Świnoujście –Ystad od 1974 roku. Spółka jest jedynym przewoźnikiem kolejowym, posiadającym umowy na eksploatację pokładów kolejowych oraz na korzystanie z terminalu promów morskich w Świnoujściu. Od 1988 roku kolejowe przewozy promowe wykonywane są przy wykorzystaniu pokładu kolejowego promu „Jan Śniadecki”. Od kilku lat PKP CARGO S.A. odnotowuje coraz większa dynamikę wzrostu przewozów na linii promowej Polska – Szwecja. W kwietniu 2007 roku wzrost ten wyniósł ponad 42% w stosunku do kwietnia ubiegłego roku. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku Spółka PKP CARGO skorzystała z drugiego promu „Mikołaj Kopernik”od firmy Euroafrica. – Dzięki eksploatacji dwóch promów, a być może w przyszłości następnych, Spółka PKP CARGO we współpracy z Euroafrica Linie Żeglugowe Sp. z o.o. i GREEN CARGO, tworzy coraz silniejszą konkurencję dla armatorów zagranicznych. Rozwój kolejowych przewozów promowych jest wspólną strategią Spółki PKP CARGO i Euroafrica budowania rynku promowych usług przewozowych pomiędzy krajami skandynawskimi a Polską i krajami środkowej i południowej Europy –powiedział po podpisaniu umowy Prezes PKP CARGO S.A. Władysław Szczepkowski. Obecnie łączna długość układu torowego na eksploatowanych promach wynosi 954 metry. Pozwala to na przewiezienie w ciągu roku około 20 tys. wagonów.