Świętokrzyskie Elfy trafią do Przewozów Regionalnych?
Wracamy do tematuprzetargu na używane, dwuczłonowe ezt-y, jakie chcą kupić Przewozy Regionalne.Po analizie SIWZ wygląda na to, że ofertę może złożyć tylko Świętokrzyski UrządMarszałkowski, który jest właścicielem czterech Elfów.
Termin realizacji zamówienia upływa bowiem 15 grudnia 2016 roku.Do tego czasu trzeba będzie dostarczyć jednostki ze wszystkimi dopuszczeniami.Żaden inny podmiot, może oprócz ŁKA, nie ma składów, które można by dostarczyćw tak krótkim czasie. ŁKA na sprzedaż swoich składów raczej się nie zdecyduje.Zostają zatem świętokrzyskie Elfy.
I rzut oka na SIWZ. Przedmiotem zamówienia są cztery używanewyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku, dwuczłonowe pojazdy szynowe znapędem elektrycznym. Pojazdy muszą mieć wykonany poziom 4. utrzymania (P4) wterminie nie wcześniejszym niż 6 miesięcy od dnia ich dostarczenia. Konstrukcjai parametry ezt-ów muszą spełniać wymogi ? aktualne w chwili ich wyprodukowania? obowiązujących norm, przepisów, kartUIC, technicznych specyfikacji interoperacyjności w zakresie niezbędnym douzyskania dokumentów uprawniających do eksploatacji na infrastrukturzekolejowej na terenie Polski oraz posiadać ww. dokumenty, wydane przez właściwyorgan, zgodnie z obowiązującymiregulacjami prawnymi, ważne bezterminowo co najmniej od daty dostawy pojazdów.
Ponadto pojazdy muszą mieć konstrukcję (budowę) modułową, spełniaćwszelkie wymagania techniczne i formalne (m.in. normy, certyfikaty,rozporządzenia) obowiązujące w chwiliich wyprodukowania.
W chwili dostawy muszą:
1) spełniać warunki umożliwiające wydanie przezZamawiającego świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego na czas niekrótszy niż 4 lata od dostawy do najbliższego, kolejnego 4. poziomu utrzymania;
2) posiadać minimum 12-miesięczną gwarancję, liczoną od datyprotokolarnego przekazania.
Podstawowe parametrytechniczne
Lp. |
Parametr |
Wymagania |
1. |
Szerokość toru |
1435 mm |
2. |
Ilość kabin maszynisty |
2 (na obu końcach Pojazdu) |
3. |
Napęd |
Silniki asynchroniczne prądu przemiennego |
4. |
Maksymalna prędkość eksploatacyjna |
Nie mniejsza niż 160 km/h |
5. |
Liczba członów w pojeździe |
2 |
6. |
Układ osi |
Bo'+2'+Bo' |
7. |
Siedzenia w przedziałach pasażerskich |
1) Liczba miejsc siedzących (stałych) ? min. 105 2) Liczba miejsc siedzących (uchylnych, nie wliczanych do całkowitej liczby miejsc w Pojeździe) ? min. 5, nie więcej niż 10 3) Łączna liczba miejsc (siedzących i stojących) w Pojeździe (osoby stojące 4 osoby/ m2) ? min. 230 4) Układ foteli ? mieszany |
8. |
Średnie przyspieszenie rozruchu pojazdu w zakresie prędkości od 0 do 50 km/h |
? 0,8 m/s2 dla Pojazdu w pełni obciążonego |
9. |
Maksymalne opóźnienie hamowania nagłego/służbowego |
? 1,2 / 0,9 m/s2 |
10. |
Układ hamulcowy |
zgodny z UIC 540 |
11. |
Ilość osi napędnych |
Min. 4, zapewniające osiągnięcie parametrów trakcyjnych imożliwość awaryjnego zjazdu Pojazdu w przypadku uszkodzenia napędu jednego wózka |
12. |
Nacisk na oś |
? 180 kN/oś |
13. |
Minimalny promień łuku toru w warunkach warsztatowych/eksploatacyjnych |
100/150 m |
14. |
Skrajnia |
Zgodna z UIC 505-1, bez wymogu przejazdu przez górki rozrządowe |
15. |
Długość pojazdu mm |
41000 ? 45 000 |
16. |
Maksymalna szerokość pojazdu mm |
2 895 |
17. |
Urządzenia cięgłowo ? zderzne |
Sprzęg samoczynny typu Scharfenberga wyposażony w złącza elektryczne systemu sterowania, łącza pneumatyczne oraz możliwość awaryjnego zasilania Pojazdu w trakcji wielokrotnej |
18. |
Zakres temperatur zewnętrznych eksploatacji pojazdu |
-35 ?C ÷ +40 ?C |
19. |
Układ sterowania |
Mikroprocesorowy wg UIC 556 |
Ogólna charakterystyka techniczna i parametry nadwozia
Lp. |
Parametr |
Wymagania |
1. |
Wytrzymałość konstrukcji |
P II wg PN-EN 12663 |
2. |
Wytrzymałość zderzeniowa |
Wg PN-EN 15227, scenariusz zderzeniowy C1 |
3. |
Trwałość konstrukcji |
30 lat od daty produkcji |
4. |
Wysokość podłogi w strefie wejścia dla pasażerów (przy nowych zestawach kołowych) |
760?60 mm nad poziomem główki szyny |
5. |
Liczba drzwi dla pasażerów w pojeździe |
W każdym członie minimum 1 drzwi na stronę |
6. |
Wyposażenie dodatkowe szyb czołowych |
1) Ogrzewanie elektryczne, spryskiwacz i wycieraczka programowalna 2) Międzywarstwowe ogrzewanie elektryczne |
7. |
Obsługa pojazdu |
1) Jednoosobowa do prędkości jazdy Pojazdu 130 km/h 2) Dwuosobowa dla prędkości jazdy pojazdu od 130 km/h do 160 km/h ? zapewnić w kabinie miejsce dla drugiego maszynisty 3) Każdy z maszynistów musi mieć widoczność szlaku wg przepisów obowiązujących na dzień wyprodukowania Pojazdów |
8. |
Podnoszenie pojazdu |
Pojazd musi posiadać przygotowane konstrukcyjnie i oznakowane miejsca w nadwoziu przeznaczone dla umieszczenia podnośników do prowadzenia prac remontowych iratunkowych w przypadku wykolejenia |
Z pozostałych elementów warto wymienić monitoring, systemrozgłoszeniowy, tablice informacyjne zewnętrzne i wewnętrzne, system informacjipasażerskiej czy klimatyzację. W parametry te doskonale wpisują się Elfy.
„