Sundecki wyjadą na trasy w ciągu kilku dni [FILM]

inforail
13.01.2016 14:16

Za kilka dni na trasach pojawią się piętrowe składypush&pull jakie PESA dostarczyła Kolejom Mazowieckim. Jak poinformowałprzewoźnik będą obsługiwały połączenia przyśpieszone. Zgodnie z obietnicaminowymi nabytkami Kolei Mazowieckich mają pojechać pasażerowie z Radomia, aletakże Płocka czy Łukowa.

Dziś na dworcu Warszawa Wschodnia PESA oficjalnie przekazałajednostki przewoźnikowi.

? Mieszkańcy Mazowsza coraz chętniej wybierają KolejeMazowieckie. Podróż pociągiem do pracy czy szkoły jest nie tylko tańsza, ale icoraz częściej szybsza niż samochodem. Dlatego od lat robimy wszystko, abypociągów było coraz więcej i aby były coraz bardziej komfortowe. Do 2015 r. dotaboru Kolei Mazowieckich trafiło w sumie 95 nowych pojazdów ? m.in. ?Elfy?,?Flirty? czy ?Impulsy?. Jestem przekonany, że również nowoczesne piętrowepojazdy SUNDECK sprawdzą się, zwłaszcza na tych najbardziej obciążonych trasach? powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

? To dla Kolei Mazowieckich szczególna data. Odbieramypierwsze zupełnie polskie wagony piętrowe. Pojazdy wkrótce wyjadą na trasyMazowsza i będą służyć naszym pasażerom. Po raz kolejny udowodniliśmy, żejesteśmy pionierem we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań. Łącznie w ubiegłym rokudo parku taborowego KM dołączyło 38 zupełnie nowych pojazdów, co znaczniewpłynęło na podniesienie standardów obsługi podróżnych. Te inwestycje niebyłyby możliwe bez wsparcia ze strony władz samorządu województwamazowieckiego, za które serdecznie dziękuję. Słowa podziękowania kieruję takżew stronę zarządu KM, a szczególnie Czesława Sulimy, dyrektora eksploatacyjnego,który osobiście czuwał nad realizacją kontraktów, i dzięki któremu zostały onew pełni zrealizowane ? powiedział Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich.

Pesa podkreśla, że Sundecki to pierwsze piętrowe pojazdykolejowe wyprodukowane przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie doobsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. Ich nazwa wzięła sięod słonecznego, wyżej położonego pokładu. Pojazdy będą wykorzystywane do obsługipociągów uruchamianych w systemie ?push-pull?.

? Przekazanie do eksploatacji SUNDECKÓW, pierwszych składówtypu ?push-pull? zaprojektowanych i zbudowanych nie tylko w naszej firmie, alew ogóle w Polsce, to ogromna satysfakcja ? mówił prezes PESA Tomasz Zaboklicki.? Koleje Mazowieckie wspierane przez samorząd województwa, to wymagającyklient, stawiający na rozwój swojej floty pojazdów. Tym bardziej więc cieszęsię, że oddajemy dziś Przewoźnikowi nowoczesne produkty, życząc zdobywaniakolejnych pasażerów i satysfakcji z użytkowania SUNDECKÓW.

W wagonie sterowniczym jest 85 miejsc siedzących, a wwagonie środkowym 130. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się zlokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciupiętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok.1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjnądo 160 km/h.

Wartość kontraktu na 24 pojazdy to około 267 mln zł, z czegoblisko 170 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.