Sukces usługi MIGAM na dworcach kolejowych
Minęło 6 miesięcy odwdrożenia usługi MIGAM na największych dworcach kolejowych. Większość pasażerówpozytywnie ocenia rozwiązanie wprowadzone wspólnie przez PKP S.A., Fundację GrupyPKP i MIGAM ?RKPK?.
Spółka przypomina, że MIGAM to rozwiązanie skierowane doosób Głuchych i słabosłyszących. Pasażerowie chcący uzyskać informację w językumigowym mogą zgłosić się do InfoDworca ? specjalnego punktu dedykowanego pomocypodróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocyosobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy,dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.
Przeprowadzone przez PKP S.A. badania wskazały, że według 85%respondentów obecność usługi Tłumacza Migam na dworcach kolejowych wpływapozytywnie na ich myślenie o dworcu i o PKP S.A. Wśród osób głuchych isłabosłyszących taką opinię wyraziło odpowiednio 83% i ponad 88% badanych.
– Coraz więcej dworców kolejowych dostosowanych jest do potrzebosób niepełnosprawnych. Jednym z rozwiązań wprowadzonych w naszych obiektachpod tym kątem jest właśnie usługa MIGAM ? mówi Paulina Jankowska, rzecznikprasowy PKP S.A. – Pozytywny oddźwięk po uruchomieniu usługi wpłynął nadecyzję, aby przedłużyć ten pilotażowy program. W tej chwili przygotowujemy siędo ogłoszenia postępowania przetargowego ? dodaje.
Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarciaInfoDworców (7.00-21.00). Obecnie można skorzystać z niej na dworcach:Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, PoznańGłówny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia oraz WrocławGłówny. Jeszcze w tym roku do grupy tej dołączą dwa kolejne obiekty: SzczecinGłówny i Gliwice.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szczegółowe informacje o pomocy tłumacza MIGAM można znaleźćna stronie: www.pkp.pl/migam.
„