Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sukces akcji `Kolej na Ferie` w województwie śląskim

inforail
11.03.2019 12:51

152 tysiące osóbskorzystało z oferty Kolei Śląskich w ramach akcji „Kolej na Ferie” –poinformował dziś przewoźnik.

Oferta Kolei Śląskich obowiązywała od 9 do 24 lutego 2019.Aby w tym czasie móc skorzystać z możliwości darmowego przejazdu, wystarczyłopodczas kontroli zamiast biletu okazać ważną legitymację szkolną lub dokumentpotwierdzający wiek.

„Cieszę się, że akcjaokazała się takim sukcesem. To nie tylko szansa na aktywne spędzenie wolnegoczasu, ale również doskonała promocja regionu i usług Kolei Śląskich. Ofertabyła skierowana nie tylko do uczniów z regionu, ale i odwiedzających. Wartodawać najmłodszym dobry przykład i pokazywać, że transport niskoemisyjny jestdobrą alternatywą dla samochodu” – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski,pomysłodawca akcji „Kolej na Ferie”.

Z oferty skorzystało prawie 152 tys. osób. Uczestnicy akcjiprzejechali pociągami Kolei Śląskich ponad 9,3 mln kilometrów (w branżykolejowej mówimy o pasażerokilometrach – jest to liczba wypracowana przezwszystkich pasażerów, czyli jeśli pociągiem x jechało 10 osób na długości 10kilometrów, to łączna suma pasażerokilometrów wynosi 100). Dla zobrazowaniaskali te 9 milionów to tak jakby ponad 230 razy okrążyć ziemię na wysokościrównika.

Promocja dotyczyła zarówno uczniów szkół podstawowych, jak igimnazjalnych, licealnych, techników i szkół branżowych. Z bezpłatnychprzejazdów mogli skorzystać również najmłodsi – w tym wypadku wystarczyłdokument potwierdzający wiek. Promocja objęła swoim zasięgiem wszystkie linieobsługiwane przez Koleje Śląskie – jedynym wyjątkiem był odcinek przygranicznyChałupki – Bohumin.

„Pomysł się sprawdził, o czym mogłem dowiedzieć się odharcerzy, którzy wybrali się dzięki tej akcji do Raciborza. Liczby są istotne,ale entuzjazm młodych ludzi mówi jeszcze więcej o powodzeniu akcji. Chcieliśmypokazać, że kolej jest zadaniem publicznym, realizowanym z podatków i dziękitemu wsparciu udało się odciążyć wiele domowych budżetów, a przy okazjipromować transport niskoemisyjny” – dodał Michał Woś.

Dużym zainteresowaniem podróżnych cieszyły się wycieczki wgóry – do Wisły, Żywca, Zwardonia i Zakopanego. Tylko na trasie do stolicypolskich Tatr podróżowało w obie strony łącznie 4,5 tys. turystów.

Na powodzenie wśród uczestników akcji mogła również liczyćnajbardziej popularna trasa, czyli linia S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice).