SU42-534 potrzebuje szybkiej naprawy awaryjnej silnika
Pomorski Zakład Polregio opublikował zapytanie o informację cenową na naprawę awaryjną silnika spalinowego typ a8c22 z SU42-534.
To jedna z chojnickich lokomotyw, które już za tydzień powinny prowadzić składy wagonowe do Helu.
Zakres prac
Zakres naprawy obejmuje:
wymianę pierścieni tłokowych kpl. na układ 1 szt.
wymianę tłoka 1 szt.
wymianę tulei cylindrowej 1 szt.
wymianę skrzynki zaworowej 1 szt.
wymianę głowicy cylindrowej 1 szt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
wymianę uszczelnienia kpl. na układ 1 szt.
demontaż, weryfikację układu korbowo tłokowego nr 6, montaż zdemontowanych podzespołów i części.
Na realizację naprawy będzie 1 dzień.
Lokomotywa stacjonuje w Chojnicach. Została wyprodukowana w 1977 roku.
Oferty można składać do 22 czerwca 2023 roku.
Przypomnijmy, że krótko po naprawie P4 w 2018 roku, maszyna zderzyła się z Forwarder'em niedaleko przystanku Rytel Wieś, prowadząc pociąg z Helu do Chojnic. Następnie przez dłuższy czas (prawie 2 lata) była wyłączona z eksploatacji czekając na dalszy przebieg sprawy. W 2020 roku otrzymała pudło od SU42-508 podczas naprawy. W 2021 roku w sezonie letnim uszkodziła silnik uniemożliwiając dalszą eksploatację. Ratunek dla SU42-534 przyszedł w 2022 roku - lokomotywa otrzymała silnik od SM42-413 (PR Olsztyn) trwale wyłączonej z powodu terminu P5.