Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

`Strefa kulturalnego podróżowania` ? dobrą praktyką 2016!

inforail
03.04.2017 06:36

30 marca zostałaogłoszona jubileuszowa edycja raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobrepraktyki”. „Strefa kulturalnego podróżowania”, projekt wdrożony w PKP Intercityw czerwcu 2016 roku został uwzględniony w tegorocznym raporcie.

Publikacja stanowi największy w Polsce przegląd działań firmw zakresie CSR.

Kulturalna i dobrapraktyka

PKP Intercity jako największy przewoźnik dalekobieżny wkraju stara się, aby podróż koleją była szybka, ekonomiczna i komfortowa dlakażdego naszego klienta. Pociąg to miejsce publiczne, w którym spotykają siępasażerowie, reprezentujący różne grupy społeczne, wiekowe czy kulturowe.

„Strefa kulturalnego podróżowania” to projekt PKP Intercitystworzony w czerwcu 2016 roku. Wspólnie z ekspertem akcji ? p. Adamem Jarczyńskim,dyrektorem Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, przewoźnik przypomina zasadysavoir-vivre'u, które powinny panować w przestrzeni publicznej, jaką jest teżpociąg. W ramach konsultacji społecznych przewoźnik przeprowadził panelfokusowy z podróżnymi, reprezentującymi różne grupy społeczne i wiekowe, m.in.z osobami niepełnosprawnymi, seniorami oraz studentami. Ponad 3 tys. pasażerówwzięło udział w sondzie internetowej, która była drugim etapem konsultacjispołecznych. Finałem akcji był stworzony wspólnie z pasażerami kodekskulturalnego podróżowania, który od jesieni dostępny jest na monitorach wpociągach Pendolino, PesaDART i Flirt3 oraz na ekranach przy kasach.

Cieszymy się, że wśródpraktyk opisanych w raporcie znalazła się „Strefa kulturalnego podróżowania”.Już niebawem w ramach akcji na naszym profilu społecznościowym „PKP Intercity.Pociąg do podróży” pojawi się konkurs dla pasażerów. Pracujemy również nadkolejnymi edycjami strefy ? powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKPIntercity.

CSR ? to ważne!

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”stanowi największy w Polsce przegląd działań biznesu społecznieodpowiedzialnego w danym roku. 30 marca w Warszawie ogłoszony został po raz 15.Jubileuszowa edycja raportu zawiera opisy praktyk 180 firm, które swojedziałania realizowały w 2016 roku. Kluczem podziału działań w publikacji sąobszary normy ISO26000. Praktyka PKP Intercity została zakwalifikowana doobszaru „zagadnienia konsumenckie”, w ramach którego brane są pod uwagę inicjatywytakie jak: edukacja rynku, zaangażowanie w kwestie ochrony zdrowia ibezpieczeństwa konsumentów, jakość obsługi i wsparcie. Na tych właśniezagadnieniach powinny skupiać się dobre praktyki z zakresu relacji zkonsumentami.