Stępień: Nawet do 50 pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

inforail
18.06.2014 09:57

Poważnie myślimy o zakupie nowego taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej –mówi nam Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień. Jak zaznacza może to być nawet 50 pociągów, w tym autobusy szynowe. Łódzkie będzie chciało pozyskać na ten cel środki z nowej unijnej perspektywy do 2020 roku. Wraz z dostawami nowego taboru przewoźnik, który wyjechał na tory w ostatnią niedzielę (15 czerwca), będzie też przejmował kolejne linie w województwie. Stawiamy na unowocześnienie kolei. Na razie jeździmy z Sieradza do Łodzi, z czasem będziemy obsługiwać kolejne pociągi na tej trasie –mówi nam Witold Stępień. Sieradz dlatego, że jest miastem w którym chętnych do podróżowania kolejami nie zabraknie – dodaje. Co dalej? ŁKA ma przejąć w całości linię Sieradz –Łódź –Skierniewice, będzie docierać też do Kutna czy Koluszek. Czy zastąpi docelowo Przewozy Regionalne? Witold Stępień nie wyklucza takiej możliwości. Zaznacza jednak, że na razie Przewozy Regionalne zostaną na połączeniach stykowych.

Flirt3 dla ŁKAMarszałek Witold Stępień
Jedna spółka
Korzystając z okazji zapytaliśmy Marszałka o przyszłość Przewozów Regionalnych. Witold Stępień uważa, że powinna to być jedna spółka, przy ewentualnym podziale powinno się brać pod uwagę powstanie najwyższej 3-4 podmiotów. Utrzymanie 16 przewoźników jest niewykonalne. Zdaniem Marszałka Województwa Łódzkiego największy problem Przewozów Regionalnych to tabor, który jest przestarzały, a w perspektywie nie widać możliwości jego odnowy. Stąd też Łódzkie inwestuje w nowe pociągi, które niekoniecznie muszą być eksploatowane przez Przewozy Regionalne. Przypomnijmy, że ten ostatni przewoźnik jeździ dziś do Skierniewic i Warszawy jednostkami ED59 i ED57 po modernizacji, które są własnością samorządu. Nowoczesne składy Flirt3 w zestawieniu z jednostkami EN57 bez liftingu wyglądają naprawdę imponująco.