Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Start pociągów do Balic może się opóźnić

inforail
22.08.2015 08:36

Start kolejowego połączenia na krakowskie lotnisko 1września, ale z ograniczoną ofertą przewozową. To propozycja PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. spowodowana spowolnieniem prac przez wykonawcę na ostatnimetapie inwestycji. Wobec wykonawcy, zarządca infrastruktury zastosujeprzewidziane kontraktem konsekwencje. Wspólnie z przewoźnikiem, PLK ustaląnajlepszą siatkę połączeń na trasie z Krakowa do Portu Lotniczego oraz właściwy,uwzględniający bezpieczne prowadzenie ruchu, termin jej wprowadzenia.Pasażerowie otrzymają aktualną informację na temat rozkładu jazdy.

PLK poważnie i odpowiedzialnie traktuje pasażerów, którzyotrzymywali informacje, że od 1 września na trasie Kraków Główny ? PortLotniczy pociągi będą najlepszym, wygodnym i szybkim rodzajem transportu. Outrzymaniu terminu 1 września jeszcze w lipcu informował wykonawca.Uwiarygadniał to zakres wykonanych przez niego prac oraz potwierdzał w tereniespecjalny monitoring pracowników Polskich Linii Kolejowych.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni wykonawca nie zakończyłjednak wszystkich prac, pomimo interwencji inwestora, PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. i propozycji wsparcia, co w konsekwencji zagroziło planowemuuruchomieniu połączeń. Choć monitoring inwestycji PLK potwierdza wykonaniewszystkich zasadniczych prac na całej trasie, wciąż do ukończenia pozostałyostatnie prace przy torach i sieci trakcyjnej oraz uruchomienie nowych systemówsterowania ruchem kolejowym.

Ograniczona ? z winy wykonawcy ? możliwość pełnegouruchomienia kursów Kolei Małopolskich na trasie Kraków Główny ? Port Lotniczyzmusza zarządcę infrastruktury i przewoźnika do uzgodnienia optymalnego terminuuruchomienia połączeń i liczby kursujących pociągów z uwzględnieniembezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Pasażerowie z wyprzedzeniemotrzymają pełną informację o terminie i rozkładzie jazdy.

PLK robią wszystko, aby ograniczyć konsekwencje opóźnień.Eksperci narodowego zarządcy infrastruktury przez całą dobę, także w dniachwolnych od pracy, są do dyspozycji wykonawcy i czuwają nad tym, aby procesodbiorów poszczególnych elementów inwestycji przebiegał bez zakłóceń.

Kompleksowamodernizacja połączenia na krakowskie lotnisko

Prace modernizacyjne objęły 12-kilometrowy odcinek liniikolejowej, m.in. budowę drugiego toru między Krakowem Mydlnikami a KrakowemBalicami, wydłużenie połączenia o 0,5 km do terminalu lotniska orazelektryfikację linii. Wybudowane zostały 3 nowe przystanki: Kraków Młynówka,Kraków Zakliki, Kraków Olszanica, wszystkie są dostosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych oraz wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i systeminformacji pasażerskiej. Dodatkowo zmodernizowany został przystanek KrakówŁobzów.

Dzięki elektryfikacji linii na trasę zamiast spalinowychwyjadą ekologiczne pociągi. Będą kursować z prędkością 80 km/h dzięki czemuprzejazd z centrum miasta do Balic zajmie około 20 minut. Powstanie równieżmożliwość zwiększenia częstotliwości kursowania składów w ramach Szybkiej KoleiAglomeracyjnej. Zmodernizowane połączenie będzie alternatywą dla komunikacjimiejskiej i wpłynie na atrakcyjność regionu. Inwestycja zakończy się wewrześniu tego roku.

Umowę w formule ?zaprojektuj i buduj? PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.podpisały 26 września 2013 r. z firmą Astaldi S.p.a. Czas realizacjiprzewidywał zakończenie prac do 15 lipca br. Wartość kontraktu z wykonawcą toblisko 200 mln zł.