Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu Słoneczny

inforail
22.08.2019 14:10

Publikujemystanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu „Słoneczny”:

Spółka KolejeMazowieckie nie posiada systemu rezerwacji miejsc w uruchamianych pociągach, wtym na przejazd pociągiem „Słoneczny”. Oznacza to, że sprzedaż biletów na danypociąg jest nielimitowana, a każdy z podróżnych, niezależnie od kanałudystrybucji biletów, może nabyć bilet na przejazd w danym dniu, w określonejrelacji.

W sytuacjachzwiększonej frekwencji podróżnych występuje znaczne przepełnienie składów, a coza tym idzie – komfort podróży ulega obniżeniu.

Pociąg „Słoneczny” jużod 15 lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród naszych podróżnych, którzydocenili m.in. bardzo atrakcyjną cenę tego połączenia. To z myślą o tychpodróżnych oferta była wzbogacana np. o towarzyszącą jej akcję promocyjnąSłoneczny Wysyp Rabatowy, a trasa pociągu została wydłużona do Ustki, co rokutakże staraliśmy się, by godziny kursowania pociągu były jeszcze bardziejdogodne. Po zakupie wagonów piętrowych komfort podróży uległ poprawie – w trasęwyjeżdża pociąg klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,wyposażony w przewijaki dla niemowląt, posiadający miejsce na rowery, a takżedysponujący większą liczbą miejsc. Każdego roku cieszyliśmy się z dobrejfrekwencji, jednak sytuacja z ostatniego długiego weekendu przerosła naszeoczekiwania. Jesteśmy bardzo poruszeni faktem, że część z podróżnych, którazakupiła bilety, nie mogła z nich skorzystać z uwagi na przepełnienie pociągu.Jak już zaznaczyłam, w pociągu nie ma rezerwacji miejsc. Chcieliśmy w tensposób uniknąć sytuacji, w której w jakikolwiek sposób miałoby dojść doograniczenia dostępności biletów. Długie weekendy są od zawsze czasemnewralgicznym, dlatego decyzja o podroży w tym terminie jest obarczona ryzykiemzwiązanym z bardzo dużą liczba współpasażerów. Tak też się stało podczasostatniego długiego weekendu. Jest nam bardzo przykro z tego powodu. Frekwencjaw „Słonecznym” wracającym 18 sierpnia z Ustki przerosła nasze oczekiwania, mimomaksymalnego zestawienia pociągu, tj. ośmiu wagonów. Łącznie w pociągu byłoponad 1000 miejsc siedzących i prawie drugie tyle stojących. W związku zzaistniałą sytuacją podejmiemy działania związane z monitorowaniem liczbysprzedawanych biletów, co niestety będzie się wiązało z ograniczeniami wsprzedaży. W tej sytuacji jednak musimy kierować się bezpieczeństwempodróżnych.

Przepraszamy osoby,które nie mogły skorzystać z wykupionych biletów. W tej sytuacji podróżni mogą złożyć reklamację. Każda z nichzostanie rozpatrzona pozytywnie. W ramach zadośćuczynienia te osoby otrzymająbilety specjalne na przejazd pociągiem „Słoneczny” w przyszłym roku.