Stadlery i SA138 bezawaryjne!
inforail
13.03.2013 12:08
Stadlery i SA138 bezawaryjne!
W lutym 2013 roku najmniej usterek ze wszystkich jednostek Kolei Śląskich zaliczyły składy EN75, wyprodukowane przez Stadlera oraz SA138 z Newagu. W ciągu minionego miesiąca nie zanotowały żadnej awarii –poinformował nas rzecznik prasowy przewoźnika Maciej Zaremba. Statystki przekazane nam przez Koleje Śląskie obejmują dosłownie wszystkie usterki, jakim uległy pojazdy, eksploatowane przez przewoźnika w lutym. Są to takie awarie jak przepalenie się żarówki czy odklejenie naklejki, ale także wypadki i kolizje –tłumaczy Maciej Zaremba. Ze statystyk można także wywnioskować, które z pociągów są najbardziej wykorzystywane przez przewoźnika i w zasadzie w tych kategoriach należy rozpatrywać te dane. Co nas zainteresowało, krytykowane w Warszawie za awaryjność składy 14WE, wyprodukowane w Newagu, zaliczyły w lutym 2013 roku tylko 2% wszystkich usterek. Dodajmy, że jednostki kursują zwykle w dni powszednie na linii Katowice –Gliwice. Jak wspomnieliśmy największą liczbę awarii i usterek notują pociągi najbardziej eksploatowane i kursujące na najbardziej obciążonych liniach Kolei Śląskich. Niespodzianki w zestawieniu nie będzie, ponieważ na czele są poczciwe EN57, które w lutym zgarnęły aż 19% wszystkich awarii w taborze przewoźnika. Na kolejnych miejscach znalazły się Elfy, a więc jednostki, o których wspominaliśmy powyżej, wykorzystywane najmocniej, na najbardziej obciążonych trasach. 27WEb zanotowały w lutym 15% wszystkich usterek, zaś EN76 –14% – poinformował nas Maciej Zaremba. Dalej skład, który kursuje także przez 7 dni w tygodniu na linii Gliwice –Częstochowa, a więc 35WE Newagu. Jak już wspomnieliśmy na wstępie liczb tych nie należy odczytywać w kategoriach awaryjności taboru, a raczej ich wykorzystywania w eksploatacji. Nie zmienia to jednak fakty, że warto podkreślić bezawaryjność jednostek EN75 i SA138. Dobrze sprawowały się także wagony CD.
Typ taboru
|
% usterek i awarii w lutym 2013 roku
|
EN57
|
19%
|
27WEb
|
15%
|
EN76
|
14%
|
35WE
|
12%
|
EN71
|
8%
|
SN83
|
6%
|
ET22
|
4%
|
SN82
|
4%
|
14WE
|
2%
|
SA109
|
1%
|
Wagony CD
|
1%
|
Wagony PKP IC
|
0%
|
EN75
|
0%
|
SA138
|
0%
|
Wagony Heros Rail Rent | nd. |
Pozostałe usterki
|
14%
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024