Stadler zmodernizuje 44 Flirty – szczegóły

inforail
07.10.2016 09:06

Jak jużsygnalizowaliśmy na łamach InfoRail Alpha Trains zleciła Stadlerowi przebudowędwóch flot pociągów typu FLIRT. Wracamy do tego tematu ze szczegółami.

Kontrakt na wykonanie prac podpisali w Berlinie Shaun Mills,Prezes Zarządu Alpha Trans, Thomas Schmidt, Dyrektor Zarządzający Działu SprawPasażerskich Alpha Trans i Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH orazMathias Kohlmann, Dyrektor Działu Serwisowego Stadler Pankow.

Modernizacja

Pojazdy przejdą gruntowną modernizację, zostaną wyposażone wm.in. dynamiczny system informacji pasażerów i cyfrowy monitoring. Od 2007 rokubyły użytkowane na trasach sieci Teutoburger-Wald (TWN) i sieci Hellweg od 2008roku. Oprócz odświeżenia wnętrz wagonów zaplanowano również wprowadzenienastępujących usprawnień:

– cyfrowy system monitoringu, zapewniający pasażerom większebezpieczeństwo,

– automatyczny system liczenia pasażerów w celumonitorowania liczby wsiadających i wysiadających pasażerów,

– dynamiczny system informacji pasażerów, który za pomocąnowoczesnych monitorów informuje pasażerów o czasie przyjazdu pociągu imożliwościach przesiadek.

„Cieszy nas okazanezaufanie” ? mówi Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH. „Dotychczasowawspółpraca naszych przedsiębiorstw skupiała się głównie na dostawach nowychpociągów. Dzisiaj po raz pierwszy podpisujemy umowę, która w całości dotyczyDziału Serwisowego Stadler Pankow. Cieszę się na naszą owocną współpracę” ?dodaje.

„Stadler Service przekonał nas dobrze przemyślaną koncepcjąi korzystną ofertą. Cieszymy się, że wspólnie będziemy pracować nad pierwszymwspólnym projektem modernizacji” ? mówi Thomas Schmidt, Dyrektor ZarządzającyDziału Spraw Pasażerskich Alpha Trans.

Zakończenie prac i wprowadzenie do eksploatacjizmodernizowanych pociągów planowane jest od połowy 2018 (sieć TWN) do połowy2019 roku (sieć HWN).

Wykorzystanie floty

Zmodernizowane pojazdy będą nadal wykorzystywane w obsłudzepasażerów w sieciach TWN i HWN. Dzięki związkowi Zweckverband des NahverkehrsWestfalen-Lippe (NWL) w zeszłym roku na nowo wyznaczono trasy kolejowe.Zaplanowana modernizacja pojazdów była częścią przetargu ogłoszonego dla TWN2 iHWN2. Obydwa przetargi zostały rozstrzygnięte na korzyść Eurobahn, spółkiKeolis Deutschland GmbH.