Stadler zmodernizuje 44 Flirty – szczegóły
Jak jużsygnalizowaliśmy na łamach InfoRail Alpha Trains zleciła Stadlerowi przebudowędwóch flot pociągów typu FLIRT. Wracamy do tego tematu ze szczegółami.
Kontrakt na wykonanie prac podpisali w Berlinie Shaun Mills,Prezes Zarządu Alpha Trans, Thomas Schmidt, Dyrektor Zarządzający Działu SprawPasażerskich Alpha Trans i Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH orazMathias Kohlmann, Dyrektor Działu Serwisowego Stadler Pankow.
Modernizacja
Pojazdy przejdą gruntowną modernizację, zostaną wyposażone wm.in. dynamiczny system informacji pasażerów i cyfrowy monitoring. Od 2007 rokubyły użytkowane na trasach sieci Teutoburger-Wald (TWN) i sieci Hellweg od 2008roku. Oprócz odświeżenia wnętrz wagonów zaplanowano również wprowadzenienastępujących usprawnień:
– cyfrowy system monitoringu, zapewniający pasażerom większebezpieczeństwo,
– automatyczny system liczenia pasażerów w celumonitorowania liczby wsiadających i wysiadających pasażerów,
– dynamiczny system informacji pasażerów, który za pomocąnowoczesnych monitorów informuje pasażerów o czasie przyjazdu pociągu imożliwościach przesiadek.
„Cieszy nas okazanezaufanie” ? mówi Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH. „Dotychczasowawspółpraca naszych przedsiębiorstw skupiała się głównie na dostawach nowychpociągów. Dzisiaj po raz pierwszy podpisujemy umowę, która w całości dotyczyDziału Serwisowego Stadler Pankow. Cieszę się na naszą owocną współpracę” ?dodaje.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Stadler Service przekonał nas dobrze przemyślaną koncepcjąi korzystną ofertą. Cieszymy się, że wspólnie będziemy pracować nad pierwszymwspólnym projektem modernizacji” ? mówi Thomas Schmidt, Dyrektor ZarządzającyDziału Spraw Pasażerskich Alpha Trans.
Zakończenie prac i wprowadzenie do eksploatacjizmodernizowanych pociągów planowane jest od połowy 2018 (sieć TWN) do połowy2019 roku (sieć HWN).
Wykorzystanie floty
Zmodernizowane pojazdy będą nadal wykorzystywane w obsłudzepasażerów w sieciach TWN i HWN. Dzięki związkowi Zweckverband des NahverkehrsWestfalen-Lippe (NWL) w zeszłym roku na nowo wyznaczono trasy kolejowe.Zaplanowana modernizacja pojazdów była częścią przetargu ogłoszonego dla TWN2 iHWN2. Obydwa przetargi zostały rozstrzygnięte na korzyść Eurobahn, spółkiKeolis Deutschland GmbH.
„