Stadler zbuduje w Siedlcach 58 Flirtów dla Holandii
Stadler podpisał z Holenderskimi Kolejami Państwowymi NederlandseSpoorwegen kontrakt na dostawę 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT. Wszystkiepojazdy zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Dostawymają być zrealizowane do końca 2016 roku. Wartość kontraktu to 280 mln Euro. Będzieto największa eksportowa produkcja Stadlera w naszym kraju. Zakład w Siedlcachwyprodukuje dla Nederlandse Spoorwegen 25czteroczłonowych oraz 33 trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT,które będą obsługiwały linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączeniaregionalne w całej Holandii. Wcześniej w Siedlcach budowane były pojazdy m.in.dla Arrivy.
Jestem niezwykle dumny, że nasz zakład w Siedlcach będzierealizował to prestiżowe zamówienie. To dla nas wielki sukces. Otrzymanie zleceniaod Holenderskich Kolei Państwowych to potwierdzenie wysokiej, europejskiejjakości produkowanych przez nas pojazdów. Możemy także potwierdzić nasząniezawodność w terminowej realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia ?powiedział Christian Spichiger – wiceprezes wykonawczy Stadler na EuropęŚrodkową oraz prezes zarządu Stadler Polska.
Jak informuje producent pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen,podobnie jak pozostałe pociągi FLIRT, charakteryzują się przyjaznymi, bardzodobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami. Przestronne przedziaływielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja,nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdkaelektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi zapewnią wysoki komfortpodróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, coprzekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego.Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a w przyszłości będzie możnawyposażyć je w system ETCS.
Czteroczłonowe pojazdy będą miały 32 siedzenia wpierwszejklasie, 170 wdrugiej i12 siedzeń składanych. W pociągachtrójczłonowych pasażerowie będą mieli do dyspozycji po32 siedzeniawpierwszej klasie, 114 wdrugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągibędą poruszały się z prędkością maksymalną 160 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
class=MsoNormal>Olbert zapowiada: – Będę pilnował, aby trasa tramwajowa naNowy Dwór została wybudowana.
„