Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zaprezentował lokomotywę EURODUAL

inforail
18.09.2018 14:42

Stadler iHavelländische Eisenbahn AG (HVLE) zaprezentowali dziś (18 września) najnowszejgeneracji 6-osiową lokomotywę EURODUAL.

HVLE będzie miało dziesięć z nich na mocy kontraktuzawartego w 2017 roku. Jak poinformował producent system EURODUAL firmy Stadleroznacza maksymalną efektywność energetyczną, wydajność i niezawodność, a więctakże maksymalną wydajność dla operatorów kolejowych. Potężna lokomotywazostała zaprojektowana do poruszania się z dużą prędkością przez mieszaneeuropejskie korytarze. Znaczna siła pociągowa do 500 kN może zapewnić największyuciąg na rynku europejskim. Jednocześnie minimalizowany jest wpływ naśrodowisko dzięki wskaźnikowi recyklingu wynoszącemu 97,71 procent orazzmniejszonemu poziomowi hałasu i emisji spalin. Wbudowany generator CAT C175-16jest zgodny z najnowszymi europejskimi standardami Stage IIIB i Stage V.

„EURODUAL jest odpowiedzią technologiczną od Stadlerana wyzwania przewozów kolejowych z technologią przyszłości, obejmującąwszystkie potrzeby przewoźnika, m.in. wydajność i niezawodność, a także szeregkorzyści ekonomicznych i środowiskowych” – mówi Iñigo Parra, szef firmy StadlerValencia.

„Zakup EURODUAL jest kamieniem milowym w naszejambitnej strategii jakości. EURODUAL pozwoli HVLE wzmocnić pozycję na rynku i zrealizowaćzrównoważony wzrost” – dodaje Martin Wischner, członek zarządu HVLE.

HVLE planuje wykorzystać EURODUAL na wymagającej liniiBlankenburg-Rübeland. Ma ona nachylenie ponad 63 ‰. Na tej stromej linii pociągio wadze 1.650 ton muszą być dziś prowadzone dwiema lokomotywami.

HVLE jest pierwszym nabywcą najnowszej generacji tychbimodalnych lokomotyw, które zostały opracowane przez firmę Stadler na rynekeuropejski. Umowa na dostawę dziesięciu lokomotyw i obsługę serwisową zostałapodpisana w zeszłym roku. Proces odbiorów pierwszych dwóch egzemplarzy zacząłsię kilka tygodni temu w Niemczech, będą one dostarczane w roku 2020. Potężnelokomotywy mogą wygenerować moc do 7000 kW w trybie elektrycznym i do 2800 kW wspalinowo-elektrycznym dla przewozów towarowych z prędkością 120 km/h w całychNiemczech.