Stadler z umową na wydłużenie łódzkich Flirtów
inforail
02.04.2019 10:22
Stadler z umową na wydłużenie łódzkich Flirtów
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowędziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pociągów typu FLIRT o dodatkowy, trzeci członw ramach projektu Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III". Inwestycjapozwoli na zwiększenie liczby miejscw pojazdach, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnika staje siękoniecznością. Rozbudowa pojazdów to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy.Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaŁódzkiego.W ramach Umowy Stadler Polska rozbuduje dziesięć pojazdów FLIRT o środkowy,fabrycznie nowy człon. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wyniesie 16metrów, a całego rozbudowanego pojazdu 64 metry. W członie znajdzie się 66 miejscsiedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony zostanie w klimatyzację, wifi, gniazdkaelektryczne i urządzenia bezpieczeństwa, zgodnie ze standardem obecnych pociągówFLIRT.Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdach zwiększy się ze 120 do 186.Realizację projektu umożliwiło wsparcie z Regionalnego Projektu Operacyjnego WŁ.Umowę o dofinansowanie podpisał 11 marca na Dworcu Łódź Fabryczna marszałekwojewództwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.- Realizacja tego projektu sprawi, że podróż pociągami ŁKA będzie jeszczewygodniejsza. Obserwujemy stale rosnącą liczbę pasażerów korzystających z kolei,dlatego inwestujemy w jej rozwój. Większa liczba pojemniejszego taboru pozwoli namsukcesywnie rozwijać siatkę połączeń. Chcemy docierać zwłaszcza do małychmiejscowości, tam gdzie obecnie oferta kolejowa jest ograniczona - powiedziałGrzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.Wartość projektu to 68 481 150,00, kwota dofinansowania z RPO wyniosła 47 455500,00. W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku2029.Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu FLIRT jest oparta na elastycznej, dostosowanejdo potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony,przetestowany system modułowy. Każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogówprzewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne licząceod dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składymożna z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczbyosób.- Bardzo się cieszymy, że zrealizujemy do naszego klienta to innowacyjne zadanie.Dzięki rozbudowie pociągów przewoźnik uzyska aż o 50 procent więcej miejscsiedzących, co znacznie zwiększy możliwości przewozowe i komfort podróżowania.Jednocześnie pełna kompatybilność parametrów technicznych trzeciego członu oraz jegowyposażenia z pojazdami FLIRT ŁKA, zagwarantują niezakłóconą eksploatację i obsługęrozbudowanego pojazdu - podkreślił Tomasz Prejs - członek zarządu Stadler Polska iszef siedleckiego zakładu produkcyjnego.Dziennie ŁKA przewozi obecnie blisko 16 tysięcy pasażerów, 450 tysięcy miesięcznie.W 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało prawie 5 milionów pasażerów, o ponad 22%więcej niż w roku 2017.W kolejnych latach prognozujemy dalszy wzrost frekwencji w pociągach, stądzapewnienie bardziej pojemnego taboru staje się dla nas priorytetem. Nasze analizywykazały, że rozbudowa pojazdów to znacznie tańsze rozwiązanie niż zakup nowychjednostek - powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.W maju przyszłego roku ŁKA przekaże do rozbudowy producentowi pierwszy dwuczłonowypojazd FLIRT. W tym roku rozpoczną się prace projektowe. Odbiór trzyczłonowegopociągu zgodnie z umową ma się odbyć w II kwartale 2021 roku. Rozbudowa pozostałychpojazdów będzie realizowana sukcesywnie do początku 2022 roku. Z uwagi naograniczenia taborowe przewoźnik będzie przekazywał do rozbudowy po jednympojeździe. Rozbudowa będzie prowadzona w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.Rozbudowywane pociągi FLIRT produkcji Stadlera zostały dostarczone przewoźnikowi iwprowadzone do eksploatacji w latach 2014 i 2015. Producent prowadzi także usługęutrzymania pojazdów w zapleczu technicznym w Łodzi.
„
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024