Stadler szuka nowych rynków ? czas na Australię

inforail
19.11.2015 06:39

Stadler Rail zakłada nową spółkę w Australii ? StadlerAustralia. Firma otworzyła w Sydney biuro, aby móc uczestniczyć w miejscowychprzetargach i obsługiwać lokalny rynek. Co ciekawe australijskimi projektamiStadlera zajmuje się doskonale nam znany Stanisław Skalski.

Jak informuje Marta Jarosińska, Kierownik ds. KomunikacjiStadlera moment do podjęcia nowych inwestycji jest korzystny. Tamtejszy rządzamierza bowiem w najbliższym czasie przeznaczyć znaczne środki na inwestycje winfrastrukturę komunikacyjną, a tym samym wesprzeć również rozwój ruchukolejowego. Ekspansja w Australii oraz w regionie Azji i Pacyfiku jest dlakoncernu Stadler Rail częścią strategicznego procesu budowania nowej pozycji.

?Stadler Rail zaobserwował w Australii oraz w regionie Azjii Pacyfiku rosnący popyt na szybkie, nowoczesne i lekkie pociągi z aluminiumoraz tramwaje i pojazdy kolei miejskiej i podjął strategiczną decyzję o wejściuna ten rynek ze swoim portfolio produktów. W tym celu firma zakłada spółkę podnazwą Stadler Australia” i otwiera biuro w Sydney, które będzieobsługiwało lokalny rynek. ?Australia oraz region Azji i Pacyfiku dają firmieStadler Rail doskonałe możliwości działalności gospodarczej? – powiedział PeterJenelten, członek kierownictwa koncernu i szef sprzedaży i marketingu, przyokazji wczorajszej konferencji prasowej w Sydney. Stadler Rail w najbliższychmiesiącach weźmie udział w wielu przetargach w Australii oraz regionie Azji iPacyfiku.

Nowe środki publiczne

„Zapowiedź nowego australijskiego premiera MalcolmaTurnbulla, że rząd po raz pierwszy chce zainwestować środki publiczne winfrastrukturę komunikacyjną, jest ważnym sygnałem. Środki te dadzą impuls dlanowych projektów związanych z produkcją pojazdów kolejowych na całymkontynencie. Dochodzą do tego różnego rodzaju projekty będące już w toku.Dlatego jest to dla Stadler Rail dobry moment do wejścia na ten rynek” -dodaje Peter Jenelten.

Statkiem do Australii

Stadler Rail zamierza założyć w Australii spółkę jointventure zajmującą się montażem pojazdów. Elementy taboru kolejowego zeSzwajcarii i Europy będą transportowane do Australii drogą morską. W ten samsposób firma chce działać w przypadku projektu realizowanego w Teksasie. Drogamorska do Australii jest wprawdzie nieco dłuższa, jednak zasada transportupozostaje taka sama.

Element budowania nowej pozycji

Koncentrując się na rynkach europejskich koncern StadlerRail mocno odczuł kryzys zadłużeniowy w UE w roku 2010 i związane z nimwstrząsy walutowe w latach 2012 i 2015. Trzy spośród sześciu tysięcypracowników zatrudnionych jest w Szwajcarii, udział procentowy eksportu wwyniku firmy wynosi ponad 50 procent, a konsolidacja odbywa się we frankachszwajcarskich – doprowadziło to do zmniejszenia obrotu o 200 do 300 milionówfranków. Zarząd koncernu zareagował na tę sytuację bardzo szybko i dostosowałstrategię działania. Celem było wzmocnienie działalności poprzez wejście w nowesegmenty rynku, takie jak pociągi dużej prędkości, metro i lokomotywy,wprowadzenie nowych produktów oraz wejście na nowe rynki. Sukces nadszedł wrazz uzyskaniem zlecenia na pociągi dużej prędkości dla szwajcarskich koleipaństwowych oraz na pojazdy dla berlińskiego metra. Dodatkowo koncern StadlerRail przejął od firmy Vossloh zakład produkujący lokomotywy w Walencji. Wraz zrozwojem aktywności w USA i rozpoczęciem produkcji na miejscu oraz wejściem narynek w Wielkiej Brytanii i Australii firma w dużym stopniu kończy strategicznyproces budowania nowej pozycji.