Stadler przekonany o potencjale polskiego rynku
Trwa rozbudowa zakładu produkcyjnego Stadlera w Siedlcach. Awszystko powodu przekonania producenta o potencjale polskiego rynku. Siedleckafabryka powstała z myślą o realizacji w dużej mierze zamówień z rynkulokalnego, dlatego, obok zleceń dla przewoźników z innych krajów europejskich,zamówienia od polskich klientów są dla spółki bardzo istotne, a Polska jest dlanas ważnym i strategicznym rynkiem ? informuje Marta Jarosińska, Dyrektor ds.Komunikacji Stadlera.
Przypomnijmy, że siedlecki zakład produkcyjny powstał w 2007roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu2006 roku producent otrzymał pierwsze zlecenie z Polski. Obejmowało ono dostawę14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Dzięki temu cały taborzamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. W latach zakład2011?2012 został rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moceprodukcyjne, zaś pod koniec 2014 roku spółka dokonała zakupu działki opowierzchni ok. 5 500 ha za 28,7 mln zł, na której się znajduje. Stadlerrozwija swoją obecność w Polsce.
Obecnie prowadzone są w Siedlcach nowe inwestycje o wartościponad 40 mln zł. Plan rozbudowy zakładu obejmuje powiększenie powierzchniprodukcyjnej o prawie 6 tys. m2 oraz budowę nowych biur o powierzchni ponad 2tys. m2. Stadler Polska jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach,aktualnie zatrudnia ponad 700 wykwalifikowanych pracowników. Dzięki nowyminwestycjom powstaną kolejne miejsca pracy.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail w 2016 zakładbędzie produkował głównie na eksport ? m. in. dla NSR, MAV i włoskichprzewoźników TPER i FNM. Do końca 2015 z zakładu wyjechało 252 pojazdy ? w tym54 pojazdy typu FLIRT dla polskich klientów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„