Stadler na InnoTrans: Flirty 3 i Metelica
inforail
27.08.2014 11:15
Stadler na InnoTrans: Flirty 3 i Metelica
Na tegorocznych targach InnoTrans Grupa Stadler Rail zaprezentuje kilka nowych pojazdów, a także modele innych jednostek, których produkcja rozpocznie się w niedalekiej przyszłości. I tak ekspozycję Szwajcarów będzie można zobaczyć na stoisku nr 103 w hali 2.2, a także na terenach zewnętrznych. Na stoisku firmy Stadler zaprezentowany zostanie, po raz pierwszy, model (w skali 1:20) szybkiego pociągu, który wygrał przetarg szwajcarskich kolei SBB, z przeznaczeniem do obsługi połączeń międzynarodowego korytarza północ-południe. Ponadto będzie również model, w skali 1:20, prototypu metra berlińskiego, który Stadler Pankow GmbH właśnie buduje. Z innych modeli warto wymienić: KISS dla Aeroexpress (Rosja), wagon sypialny dla kolei Azerbejdżanu i, tu polski akcent, FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Stadler to nie tylko tabor, stąd też w Berlinie będzie okazja do zapoznania się z innymi usługami grupy, takimi jak konserwacja, naprawa czy modernizacja pojazdów. To szybko rozwijający się sektor w obrębie firmy.
Ciekawostką tegorocznych Innotrans będzie “Interactive Area”, dzięki której odwiedzający targi dostaną szansę zaprojektowania własnego pojazdu, korzystając z bazy różnych modeli Stadlera. Będzie to możliwe przy wykorzystaniu ekranu dotykowego. Liczy się kreatywność i dowolność jeśli chodzi o kolory, długości, szerokości, itp.
A teraz pora na to, co zwykle gości targów interesuje najbardziej. Tabor.
FLIRT3 dla Serbii
Dwadzieścia jeden czteroczłonowych FLIRT-ów 3 będzie wykorzystywanych na trasach podmiejskich i regionalnych w Serbii. Takie pociągi zamówiły tamtejsze koleje Železnice Srbije AG. Jednostki mają być niskopodłogowe, a przez to przyjazne pasażerom. To maksimum komfortu i dostępności, a przy tym przestronne i jasne przedziały pasażerskie. Wysokość podłogi ma zaledwie 600 milimetrów. Elektryczne drzwi przesuwne zapewniają optymalne warunki dla wsiadania i wysiadania, nawet dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Flirty 3 to także pojazdy wyposażone w przestrzeń dla wózków, wielkogabarytowego bagażu, rowerów i wózków inwalidzkich. Dla osób niepełnosprawnych przystosowana została także toaleta. Pociąg osiąga maksymalną prędkość 160 km/h i oferuje 212 miejsc w drugiej klasie i 12 miejsc w pierwszej klasie, a także może przewozić 230 osób na stojąco. Przedział pasażerski i kabiny maszynisty są klimatyzowane. Pojazd jest przystosowany do parametrów sieci 25 kV sieci i zasilania 50 Hz. FLIRT 3 to najnowsza generacja projektu Flirt, który sprawdził się niemalże w całej Europie, także w Polsce. Prezentacja pociągu odbędzie się w środę, 24 września 2014 roku o godz. 11 na platformie 6/1.
100% niskiej podłogi – tramwaj Metelica dla Mińska
Tramwaj Metelica to najnowszy i innowacyjny projekt Stadlera dla Mińska. Dzięki prostej i szczególnie wytrzymałej konstrukcji pojazd może być eksploatowany w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Trzyczłonowy wagon z całkowicie niską podłogą oferuje dużą pojemność pasażerską i może być użytkowany zarówno w mieście, jak i na liniach regionalnych. Pojazdy wyposażone są w wizualny i dźwiękowy system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Tramwaj oferuje miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich i rampy wjazdowe, ułatwiające dostęp dla osób z ograniczonymi możliwościami ruchowymi. Wnętrze jest jasne i przyjazne i może być dostosowana do indywidualnych wymagań klienta.
Prezentacja prototypowej jednostki została zaplanowana na środę, 24 września 2014 roku, na godz. 14, obok platformy 10.
FLIRT3 dla DB Regio AG
Ostatnim pojazdem, na który warto wrócić uwagę jest niskopodłogowy Flirt 3 dla DB Regio. Począwszy od grudnia 2014 roku, w sumie 28 takich pięcioczłonowych jednostek, będzie kursować na trasach regionalnych w barwach niemieckiego przewoźnika. Pojazdy charakteryzować będzie jasny, przyjazny przedział pasażerski. Wnętrze Flirta 3 może być dowolnie zaprojektowane według życzeń operatora. Tak też to wyglądało w przypadku DB Regio. Przedział pasażerski i kabina maszynisty są klimatyzowane. Flirty 3 są przyjazne osobom niepełnosprawnym. Do ich potrzeb przystosowano toalety. Każdy pojazd posiada 249 miejsc w drugiej klasie i 21 miejsc w pierwszej klasie. Na stojąco może podróżować nim 280 osób. FLIRT 3 osiąga maksymalną prędkość 160 km/godz. Jego prezentację zaplanowano na czwartek, 25 września 214, godz. 11, platforma 6/2.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024