Stadler dostrcza Flirty 3 do obsługi połączeń TILO
Pierwszy z pięciuelektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler Flirt 3 zamówionych przezSzwajcarskie Koleje Federalne do obsługi połączeń transgranicznych TILOrozpoczął regularne kursy 29 września br.
Oznaczone jako klasa RABe 524/3, pięć sześcioczłonowychezt-ów zostało zamówionych w 2017 roku do obsługi lokalnych połączeń, łączącychpołudniowo-szwajcarski kanton Ticino z Lombardią w północnych Włoszech.Oczekuje się, że wszystkie pociągi wejdą do ruchu od nowego rozkładu jazdy wgrudniu 2020 roku, obsługując lokalne pociągi Bellinzona – Cadenazzo – Luganoprzez tunel Ceneri Base Tunnel.
W 2018 roku włoska firma FNM zamówiła dziewięć Flirt-ów 3 wramach wkładu we flotę TILO. Pierwsza z tych jednostek ma być dostarczona wlistopadzie br. Będą one przystosowane do pracy na sieciach 3 kV DC i 15 kV16,7 Hz. Flirty 3 posiadają certyfikaty dopuszczeniowe do pracy we Włoszech iSzwajcarii.
Te niskopodłogowe składy o długości 105 m mogą poruszać sięz prędkością do 160 km/h i przewozić 655 pasażerów, w tym 244 na miejscachsiedzących. Oprócz oświetlenia wewnętrznego LED, inne ulepszenia w porównaniudo wcześniejszych wariantów Flirtów obejmują gniazda do ładowania przysiedzeniach, ulepszone wyświetlacze informacji dla pasażerów i system zliczaniapasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
SBB zamówiło również 14 czteroczłonowych Flirt-ów 3 odStadler do pracy na sieci 15 kV 16,7 Hz do obsługi połączeń RER w kantonieVaud. Oczekuje się, że wejdą one do ruchu w 2021 roku.