Stadler dostarczył dwa pierwsze FLIRT-y dla Białorusi
inforail
04.04.2011 20:55
Stadler dostarczył dwa pierwsze FLIRT-y dla Białorusi
Pierwsze dwa pociągi Stadler Flirt dla Kolei Białoruskich zostały dostarczone przewoźnikowi. Łącznie BŽD zamówiły dziesięć takich pojazdów. Tak szybkie dostarczenie pierwszych jednostek, bo raptem niecały rok po podpisaniu umowy przez Stadlera z Kolejami Białoruskimi, było możliwe z uwagi na trwającą równocześnie produkcję, w zakładzie Grupy Stadler Rail w Bussnang w Szwajcarii, podobnych pociągów dla Helsinek. W uroczystości przekazania pojazdów, która odbyła się 22 marca 2011 roku w Mińsku udział wzięli m.in. Peter Spuhler –prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, oraz Anatoly Alexandrovich Sivak –Szef Białoruskich Kolei BŽD. Przekazaniu FLIRT-ów towarzyszyło podpisanie listu intencyjnego, dotyczącego kolejnych zakupów pociągów Stadlera, a także dalszej współpracy i serwisowania już dostarczonych składów. Jestem bardzo zadowolony z faktu, że nasze pociągi będą obsługiwały połączenia na Białorusi –mówił Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail. To nasze pierwsze zamówienie z krajów byłego Związku Radzieckiego. Ten rynek ma wielki potencjał. Mamy nadzieje, że uda się tu sprzedać kolejne pociągi. Na potrzeby Europy Wschodniej oferujemy pociągi FLIRT –model przygotowany dla Helsinek w wersji szerokotorowej, przystosowany do kursowania w temperaturze nawet -40 stopni C –dodał Peter Spuhler.
Kolejne 38 szerokotorowych FLIRT-ów Stadler dostarczy dla Kolei Estońskich. Prace przy ich produkcji już trwają. Dotychczas FLIRT-y zostały dostarczone już w licznie 656 sztuk do 13 różnych krajów.
Jak już wspomnieliśmy FLIRT-y dla Kolei Białoruskich pod względem technicznym opierają się na modelu przygotowanym przez Stadlera dla Helsinek. Jednostki dla BŽD zostaną dostarczone w dwóch wersjach. Sześć pociągów będzie przeznaczonych do obsługi kolei aglomeracyjnej w stolicy kraju –w Mińsku. Te FLIRT-y zostaną wyposażone w 232 miejsca siedzące. Pozostałe cztery pociągi będą skierowane do obsługi linii regionalnych łączących największe miasta Białorusi. Z uwagi na ich przeznaczenie zostaną lepiej wyposażone i będą bardziej komfortowe. Łącznie na ich pokładzie będzie mogło podróżować 188 pasażerów na miejscach siedzących. Maksymalna prędkość, z jaką będą mogły poruszać się pociągi to 160 km/h.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024