Stadler dostarczy lokomotywy do Francji
Stadler zdobył kontrakt na dostawę trzech nowych lokomotyw EURO 4000, zaprojektowanych i wyprodukowanyw całości przez Stadler Rail Walencja, dla operatora towarowego VFLI, spółkizależnej od francuskich kolei SNCF.
Maszyny będą budowane w zakładzie w Albuixech, który zostałprzejęty w 2015 roku od Vossloh. W marcu br., o czym informowaliśmy na łamachInfoTram, ta sama fabryka dostała zamówienie na 25 pojazdów Citylink.
Lokomotywy EURO 4000 dla VFLI zostały specjalnie zaprojektowanedo pracy w sieciach Francji i Belgii. Dostawy trzech jednostek zaplanowano nawiosnę 2017. Dzięki temu flota lokomotyw przewoźnika wzrośnie do 17. „Tonowe zamówienia podkreśla nasze trwałe partnerstwo z naszymi klientami” -mówi Inigo Parra, szef Stadler Rail Walencja.
Od 2007 ponad 130 sztuk tego modelu lokomotywy zostało sprzedanychdo różnych operatorów w siedmiu krajach, świadczących usługi pasażerskie itowarowe. Charakteryzuje je duża zdolność adaptacji do wszystkich warunkóweksploatacji oraz wymagań klientów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, że w 2014 roku dwietakie lokomotywy poprowadziły mierzący ponad 1,5 km pociąg o masie 4020 t zSibelin koło Lyonu do Nimes. Był to najdłuższy skład towarowy w Europie.
„