Stadler dostarczy interoperacyjne jednostki. Dla kolei TILO
FNM S.p.A. iStadler podpisały w Mediolanie umowę ramową na dostawę interoperacyjnychdwusystemowych pojazdów z napędem elektrycznym, przeznaczonych do użytku weWłoszech i Szwajcarii.
Jednocześnie podpisana została umowa wykonawczana dostawę dziewięciu pociągów wraz z ich utrzymaniem, opiewająca na kwotęokoło 115 milionów euro. Wraz z zamówionymi przez FNM w listopadzie 2018zespołami trakcyjnymi typu FLIRT z napędem diesla, liczba pojazdów Stadleraeksploatowanych we Włoszech wyniesie wkrótce ponad 200 sztuk.
FNM S.p.A. i Stadler podpisały w Mediolanieumowę ramową na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będąposiadały homologację na Włochy i Szwajcarię, przeznaczonych do obsługi koleiregionalnej TILO na obszarze dwóch graniczących ze sobą regionów – włoskiejLombardii i szwajcarskiego kantonu Ticino. Pojazdy zostaną wynajęteregionalnemu przewoźnikowi Trenord, rozszerzając tym samym ofertę usług TILO.Podpisanie umowy i przekazanie zamówienia Stadlerowi kończy ogłoszony wubiegłym roku przetarg FNM.
Umowa ramowai kontrakt na dostawę pojazdów
Umowa ramowa podpisana na osiem lat określaminimalną liczbę pięciu pojazdów z opcją zamówienia kolejnych czterech.Obejmuje ona również pełną usługę utrzymania łącznie z przeglądami, a jejcałkowita wartość wynosi około 115 mln euro. Poza umową ramową podpisanorównież dwie umowy realizacyjne na dostawę pięciu i czterech pojazdów. Dostawapierwszych pięciu zespołów trakcyjnych przewidziana jest do listopada 2020 r.,a kolejnych czterech od lipca 2021 r.
Więcej opociągach
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedmiotem dostawy są sześcioczłonowe,dwukierunkowe zespoły trakcyjne przeznaczone do eksploatacji w dwóch systemachkolejowych (prąd stały o napięciu 3kV we Włoszech i prąd przemienny o napięciu15kV w Szwajcarii), z homologacją dla obu krajów. Pojazdy o długości 104,9 mpomieszczą 655 osób, w tym 244 na miejscach siedzących. Będą się poruszać zmaksymalną prędkością 160 km/h i będą kompatybilne z istniejącą flotą pojazdówTILO.
Wyposażeniepociągów
Pojazdy będą wyposażone w dwie toalety,oświetlenie LED, gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych, systeminformacji pasażerskiej, liczniki energii, system zliczania pasażerów orazurządzenia zdalnej diagnostyki. Ponadto będą posiadały najnowszy i najbardziejzaawansowany system ERTMS/ETCS, który zapewni nie tylko bardzo wysoki standardbezpieczeństwa, ale również zwiększenie przepustowości ruchu na najbardziejuczęszczanych trasach kolejowych w Lombardii.
„