Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler Polska dostarczy dla ZSSK cztery piętrowe składy; umowa podpisana [FILM]

inforail
16.12.2021 17:45
Stadler Polska i słowacki przewoźnik ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.) podpisali dziś (16 grudnia 2021 roku) kontrakt na produkcję i dostawę czterech piętrowych, wieloczłonowych pociągów KISS.

Po raz pierwszy Stadler dostarczy na Słowację swój piętrowy pojazd z napędem elektrycznym. Zgodnie z umową dostawa pojazdów powinna nastąpić do końca 2023 roku. Zostaną wyprodukowane w Siedlcach.


Sześć członów


Stadler został zwycięzcą kolejnego międzynarodowego przetargu na Słowacji. Stadler podpisał dziś w Bratysławie kontrakt ze słowacką spółką kolejową ZSSK na produkcję i dostawę czterech piętrowych, wieloczłonowych pociągów KISS z napędem elektrycznym. Pojazdy sześcioczłonowe przeznaczone są do użytku na liniach regionalnych w zachodniej i środkowej Słowacji. Po raz pierwszy na słowackiej sieci kolejowej będą jeździć piętrowe pociągi wieloczłonowe Stadlera. Zgodnie z umową dostawa czterech nowych pojazdów KISS ma nastąpić do końca 2023 roku.


Flota Stadlerów na Słowacji


Flota ZSSK obejmuje już 21 jednopokładowych wagonów przegubowych (GTW) firmy Stadler, z których 15 to wąskotorowe GTW z napędem elektrycznym, a 6 to normalnotorowe GTW z napędem spalinowo-elektrycznym. Jesienią 2018 r. ZSSK złożyło również zamówienie w firmie Stadler na pięć zespołów trakcyjnych dla kolei zębatej oraz wielofunkcyjną lokomotywę do użytku w sieci w Tatrach Wysokich.



„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się wygrać ten przetarg i że po raz pierwszy będziemy mogli dostarczyć nasz niezawodny, bezpieczny i komfortowy piętrowy pociąg wieloczłonowy KISS na Słowację. W równym stopniu z nowoczesnych pojazdów skorzysta przewoźnik kolejowy, jak i pasażerowie. Jesteśmy szczególnie dumni, że dzięki temu zamówieniu możemy kontynuować naszą wspólną historię z ZSSK. Chcielibyśmy podziękować firmie ŽSSK za zaufanie i cieszymy się na kontynuację naszej udanej współpracy” – mówi dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. marketingu i sprzedaży oraz zastępca dyrektora generalnego firmy Stadler.


Więcej o pojazdach



Sześcioosobowe pojazdy KISS mają 155 metrów długości i ponad 600 miejsc siedzących w 1 i 2 klasie. Jak wszystkie pociągi KISS firmy Stadler, charakteryzują się dużą mocą napędową i przyspieszeniem. Pojazdy KISS pracujące na napędzie elektrycznym zasilanym z sieci trakcyjnej mogą osiągnąć maksymalną prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Pociągi mają strefę wejścia bez stopni i cztery toalety, z których jedna przeznaczona jest dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wielofunkcyjne przedziały oferują nie tylko miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, ale także obszerną przestrzeń do przechowywania rowerów, wózków dziecięcych i bagażu.

Nowe pojazdy KISS posiadają system HVAC dla przedziałów pasażerskich i kabin kierowcy. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej (PIS) oraz WLAN. Kamery wewnątrz i na zewnątrz oraz na dachu do obserwacji pantografu zapewnią bezpieczną jazdę. Pojazdy wyposażone będą również w certyfikowany system pomiaru zużycia energii oraz precyzyjny system liczenia pasażerów. Maszyniści będą mogli skorzystać z nowoczesnej, ergonomicznie zaprojektowanej kabiny.