Stadler dostarczy cztery pojazdy CityLink dla MAV
Węgierskie Koleje MÁV-STARTZrt. skorzystały z prawa opcji i zamówiły od Stadlera cztery dodatkowe bimodalnepojazdy z rodziny CITYLINK.
Umowę podstawową w 2017 roku podpisano na dostawę ośmiupojazdów, które mjąa obsługiwać pierwszy system tramwajowo-pociągowy naWęgrzech między miastami Szeged i Hódmezővásárhely. Pierwsze osiem jednostek mawejść do służby komercyjnej do jesieni 2021 r., a opcjonalne cztery jednostkido lata 2022 r.
Celem pierwszego projektu tramwajowo-pociągowego na Węgrzechjest zapewnienie wysokiego poziomu transportu publicznego dla pasażerówpodróżujących codziennie między dwoma miastami. Partia bazowa 8 pojazdów będziew stanie obsłużyć rozkład jazdy z 20-minutową częstotliwością, a przy dodatkowych4 jednostkach można ją zwiększyć do 15 minut.
Nowe pojazdy mogą pracować w trybie elektrycznym pod napowietrznymnapięciem 600 V DC w sieci tramwajowej w Szeged i Hódmezővásárhely oraz wtrybie dieslowskim na głównej linii łączącej oba miasta. Są wyposażone w dwa niskoemisyjneagregaty wysokoprężne o mocy 390 kW. Są również w stanie pokonywać wąskiezakręty.
W pełni dostępne pojazdy, zaprojektowane i wyprodukowaneprzez Stadler Valencia, mają 37,2 m długości i 2,65 m szerokości. Zostałyprzygotowane zgodnie z najnowszymi standardami bezpieczeństwa i mogą pomieścić220 osób, w tym 92 na miejscach siedzących. Pojazdy mają niską podłogę i sąpozbawione barier. Mają przestronne wnętrze z dużą liczbą miejsc siedzących i czteremawielofunkcyjnymi miejscami dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, takichjak osoby na wózkach inwalidzkich i rodzice z wózkami dziecięcymi, pełnesystemy HVAC, CCTV.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy CITYLINK kursują w Karlsruhe i Chemnitz (Niemcy), naMajorce i Alicante (Hiszpania), Puebla (Meksyk) i Sheffield w WielkiejBrytanii. Za rok pojazdy te zaczną również jeździć w Regionie Walii.
CITYLINK to modułowa, pozbawiona barier i niskopodłogowarodzina lekkich pojazdów szynowych specjalnie zaprojektowana do łączeniacentrum miasta z obszarem metropolitalnym bez przesiadek, zapewniającabezpieczną i bardzo komfortową jazdę. Ich prędkość maksymalna to 100 km/h.
„