Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler dostarczy 52 Flirty dla BSL

inforail
19.01.2018 12:27

Spółka przewozowa BLSzamówiła 52 pojazdy typu Flirt najnowszej, trzeciej generacji, zastępując nimipociągi starszych typów.

Zakup pojazdów jest związany z planowaną rozbudową połączeńregionalnych o Berno. Umowę podpisali: Peter Spuhler – przewodniczący radynadzorczej firmy Stadler i Bernard Guillelmon – CEO spółki BLS.

Przewodniczący rady nadzorczej firmy Stadler Peter Spuhler iCEO spółki BLS Bernard Guillelmon 15 stycznia podpisali umowę na dostawę 52pociągów typu Flirt najnowszej generacji. Władze federalne, kantony i radanadzorcza BLS przydzieliły środki na zakup pojazdów. Peter Spuhler nie ukrywałzadowolenia, że po piętrowym zespole trakcyjnym MUTZ Stadler wyprodukuje dlaBLS także pociągi Flirt najnowszej generacji. Nowe pojazdy będą sięcharakteryzować szczególnie lekkąkonstrukcją zapewniającą wysoką efektywność energetyczną i zapewnią podróżnymnajwyższy komfort i bezpieczeństwo. „Oferta firmy Stadler dotyczącanajwiększego zakupu pociągów w historii spółki BLS przekonała nas. Cieszymysię, że będziemy mogli wspólnie opracować nowe pociągi, a w przyszłościzaoferować naszym pasażerom jeszcze bardziej komfortową i niezawodną podróż–powiedział CEO spółki BLS Bernard Guillelmon podczas podpisywania umowy.

BLS zapewnia sobiemożliwość skorzystania z opcji, aby zapewnić jednolitą flotę

Nowe pociągi zastąpią pojazdy trzech starszych typów ipozwolą ujednolicić flotę BSL. To znacznie uprości eksploatację, planowanieobiegów i utrzymanie pociągów. Spółka będzie mogła także zrealizować planowanąrozbudowę połączeń regionalnych w kantonie Berno. Zamówienie przewidujące opcjęzakupu kolejnych pociągów tego samego typu zapewni przewoźnikowi jednolitąflotę także w planowaniu połączeń w dłuższej perspektywie czasowej.

Klienci będąwspółtworzyć nowe pociągi

W połowie 2018 roku Stadler udostępni w swoim zakładzie wBussnang wykonany w skali 1:1 model pociągu – tzw. makietę. Na jej podstawieBLS i Stadler skonkretyzują ostateczne wyposażenie nowych pociągów, np. wobszarze strefy wejścia do pojazdu, rodzaj siedzeń czy wielkość stolików.Spółka BSL włączy w ten proces także przedstawicieli organizacji Pro Bahn,pasażerów i organizacje osób niepełnosprawnych. W ten sposób będą mogły zostaćuwzględnione oczekiwania różnych grup pasażerów.

Budowa pierwszego pojazdu rozpocznie się na początku 2019roku, a w połowie roku zaplanowane są jegotesty. Spółka BLS będzie sukcesywnie włączała nowe pociągi doeksploatacji w latach 2021 – 2025.

Nowe pociągi będą miały długość 105 metrów. Pociągi dlaszybkiej kolei miejskiej (28 jednostek) i ruchu RegioExpress (24 jednostki)będę technicznie identyczne. Oba pojazdy będą posiadały niskopodłogowe,obszerne strefy wejścia z miejscami stojącymi, duże okna, półki na bagaże,gniazdka elektryczne w 1. i 2. klasie oraz urządzenia zapewniające dobry zasięgsieci komórkowych. Pociągi dla RegioExpress będą dodatkowo wyposażone w strefę gastronomiczną.