Stadler dostarczy 45 Flirtów3 dla Go-Ahead Deutschland
Pod koniec kwietniaspółki Stadler Pankow GmbH i Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbHzawarły umowę na dostawę 45 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonychna potrzeby stuttgarckiej sieci kolejowej oraz jej drugiej (Rems ? Fils) itrzeciej (Franken ? Enz) linii.
Zamówienie obejmuje dostawę 11 trójczłonowych i 15pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3 na potrzebydrugiej linii oraz 9 czteroczłonowych i 10 sześcioczłonowych ezt FLIRT3 napotrzeby trzeciej linii.
?Bardzo się cieszymy się, że nasz nowy partner biznesowyobdarzył nas zaufaniem. Liczymy na dalszą współpracę?, mówi Ulf Braker,dyrektor zarządzający spółki Stadler Pankow GmbH.
Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH zostałazałożona w Berlinie w 2014 roku i jest spółką zależną brytyjskiego holdinguGo-Ahead Group. Najważniejszymi wartościami wyznawanymi przez spółkę sązrównoważony rozwój i bezpieczeństwo. Go-Ahead Verkehrsgesellschaft DeutschlandGmbH zorganizowała przetarg na dostarczenie pociągów na potrzeby stuttgarckiejsieci kolejowej, w którym mogły wziąć udział firmy z całej Europy. Od czerwca2019 roku Go-Ahead będzie obsługiwać sieć kolejową rozciągającą się na 3,7miliona pociągokilometrów (suma wszystkich przebiegów pojazdów w obiegachwyrażona w kilometrach) drugiej linii kolejowej oraz 4,4 milionapociągokilometrów linii trzeciej. ?Z ogromną niecierpliwością wyczekujemywspółpracy ze spółką Stadler. Zyskają na niej przede wszystkim nasipasażerowie, którzy będą podróżowali w bezpieczny i komfortowy sposób.Budowanie długotrwałych relacji partnerskich w regionie stanowi nieodłącznączęść filozofii naszej firmy?, mówi Stefan Krispin, dyrektor zarządzającyspółki Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH.
Nowoczesny tabor dlarozwoju transportu
Po zmianie rozkładów jazdy, która nastąpi w czerwcu 2019roku, tabor pojazdów szynowych będzie obsługiwać następujące trasy: Stuttgart ?Aalen ? Crailsheim, Stuttgart ? Ulm, Stuttgart ? Aalen, Stuttgart ? NBS S-MA ?Pforzheim ? Karlsruhe oraz Stuttgart ? Heilbronn ? Osterburken ? Lauda ?Würzburg. Po zakończeniu projektu Stuttgart 21, polegającego na budowie siecikolejowej i urbanistycznej, kolej będzie się zatrzymywać także i tam, copozwoli na połączenie tras i umożliwi pasażerom podróż po regionie bezkonieczności przesiadki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wszystkie pociągi FLIRT3 obsługiwane w ramach głównejstuttgarckiej sieci będą wyposażone zgodnie z wymogami TSI ?Bezpieczeństwo wtunelach kolejowych? oraz klasy B ochrony przeciwpożarowej. Ponadto w pojazdachtrzeciej linii zostanie zamontowany dodatkowy system zabezpieczenia pociągu(LZB). Będą one także przygotowane do zainstalowania systemu bezpieczeństwapociągu ETCS poziomu 2 w późniejszym czasie.
Pociągi FLIRT3 cechuje duża wydajność napędu ? mogą osiągaćprędkość do 160 km/h.
Niskopodłogowe pojazdy są jasne i dostosowane do potrzebwszystkich pasażerów. Każde z szerokich wejść zostało wyposażone w wysuwanestopnie i platformy zabezpieczające przed przypadkowym postawieniem nogi wprzerwie między pojazdem a peronem. W członach krańcowych zaplanowanoprzedziały pierwszej klasy ? każdy z dziesięcioma miejscami. W klasie drugiej wpojazdach trójczłonowych znajdzie się 165 miejsc. Pojazdy czteroczłonowe mogązapewnić 217-, pięcioczłonowe 273-, zaś sześcioczłonowe ? 329 miejsc. Wszystkiepojazdy zostały wyposażone w toalety odpowiadające wymogom TSI ?Dostępność dlaosób o ograniczonej możliwości poruszania się?. W zespołach cztero-, pięcio- isześcioczłonowych na każdy pojazd przypadają dwie toalety. Ponadto w pociągachwygospodarowano przestrzeń wielofunkcyjną, w której pasażerowie mogą przewozićrowery, większy bagaż czy wózki. Nowoczesny projekt uwzględnia także systeminformacji pasażerskiej będący rozwiązaniem technologicznym najnowszejgeneracji oraz sieć WLAN. We wnętrzach pociągu i na jego nadwoziu widnieje logo3-Löwen-Takt przedstawiające trzy charakterystyczne lwy, które jest symbolemregionalnej spółki przewozowej działającej w regionie Badenii-Wirtembergii.
„