Stadler deklaruje gotowość do budowy pociągu KDP w ciągu 5 lat
Jako Stadler Polska podjęlibyśmysię takiego zadania, aby wspólnie z polskimi instytutami kolejowymi – mówięw liczbie mnogiej, bo są dwa – skonstruować, zbudować, homologować pojazd dladużych prędkości w okresie może 5 lat – powiedział na Sejmowej Komisji InfrastrukturyArkadiusz Świerkot, przedstawiciel producenta z Siedlec.
Ale jest jeden warunek. Ma być to pojazd do 250 km/h. Jeżelizapadłaby decyzja, aby te pociągi miały jeździć z prędkością 300 km/h lubwięcej, to nie jestem pewien, czy moja firma byłaby gotowa, by polskimi siłamitakie pociągi tworzyć i budować. To jest zupełnie inna liga, zupełnie innekoszty i wymagania – mówił Świerkot. Powtórzę krótko: polskie instytutysą w stanie postawić na szynach pociągi w okresie 5 lat. 300 km/h i wyżej - niejestem pewien, czy takiego wyzwania byśmy się w ogóle podejmowali – dodał.
Przedstawiciel Stadlera zwrócił także uwagę na bardzo istotnąkwestię, dotyczącą silników. My w Siedlcach nie produkujemy silników. Robiąto poddostawcy. Ale jeżeli na naszym pojeździe silnik pada, to my, jako StadlerPolska, jesteśmy za to odpowiedzialni. Nie kierujemy PKP Intercitydo producenta silników – stwierdził.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Stadler ma wswojej ofercie pociągi Smile. Są to jednostki przystosowane do kursowania z prędkościąwłaśnie 250 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„