Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler będzie utrzymywał 69 pociągów Arrivy przez 15 lat

inforail
12.07.2018 13:17

Stadler i ArrivaNederland podpisały umowę na serwisowanie i utrzymanie 69 pociągów przez okres15 lat.

Chodzi o pojazdy objęte zleceniem z listopada 2017 nadostawę 18 składów bimodalnych typu WINK oraz modernizację 51 pojazdów GTW,która będzie w dużym stopniu opierać się na technologii akumulatorowej, wnoszącw ten sposób cenny wkład w ochronę środowiska. Pociągi będą eksploatowane napółnocy Holandii w regionach Fryzji i Groningen.

Nowa umowa serwisowania i utrzymania została zawarta na 15lat – od 2020 do 2035 roku. Stanowi ona kontynuację umowy serwisowej, zgodnie zktórą od 2006 roku świadczone są usługi utrzymania pociągów GTW należących doArrivy.

Hein van der Schoot,dyrektor zarządzający spółki Stadler Service na Holandię i Wielką Brytanię mówi:”Bardzo się cieszymy z podpisania tej umowy. Tym samym Stadler wchodzi napionierską ścieżkę technologii przyjaznej środowisku, co potwierdza, że naszafirma podejmuje wysiłki w celu złagodzenia skutków zmian klimatycznych. Pozatym jesteśmy dumni mogąc kontynuować wieloletnie partnerstwo z firmą ArrivaNederland, które od lat przynosi doskonałe wyniki, czego efektem jest wysokipoziom zadowolenia pasażerów.“

Anne Hettinga, prezeszarządu Arriva Nederland, podkreśla znaczenie nowej umowy: „Współpraca międzyfirmami Arriva i Stadler stanowi siłę napędową gospodarki całej północyHolandii. Cieszymy się na kolejne 15 lat dobrej kooperacji.“

Pociągi WINK zbiodieslem i akumulatorami

Nowe pociągi WINK mogą być napędzane zarówno odnawialnymuwodornionym olejem roślinnym (HVO) jak i energią z baterii. HVO to paliwoodnawialne (biodiesel drugiej generacji), wytwarzane z oleju roślinnego iodpadów tłuszczu. W roku 2025 trasaLeeuwarden-Groningen będzie częściowo zelektryfikowana. Wówczas na odcinkachniezelektryfikowanych pociągi będą korzystały już tylko z energii zgromadzonejw akumulatorach a stosowanie biodiesla stanie się zbędne.

Pociągi GTW z szerokozakrojonym programem modernizacji

W roku 2020 pociągi GTW zostaną poddane daleko idącejmodernizacji. Obejmie ona zarówno ich wnętrze jak i konstrukcję zewnętrzną.Między innymi zostaną przestawione na zasilanie bateryjne, co pozwolizmniejszyć emisję. Dzięki temu pociągi GTW staną się znacznie bardziejekologiczne niż są dzisiaj.

Więcej miejsc pracy w Leeuwarden

Celem umożliwienia profesjonalnego utrzymania dodatkowychpociągów WINK i zapewnienia ich możliwie najwyższej dostępności powiększonyzostanie zakład utrzymania w Leeuwarden i dobudowany trzeci tor. Planowane jesttakże utworzenie dodatkowych miejsc pracy dla mechaników.

WINK to pojazd przeznaczony do obsługi linii regionalnych o mniejszej liczbiepasażerów. Zaletą tego rozwiązania jest duża elastyczność napędu. Można zbudowaćwieloczłonowy spalinowy zespół

z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym na olej napędowy(diesel) lub zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO) oraz bimodalnyzespół trakcyjny (BMU)z silnikiem wysokoprężnymi akumulatorami lubz napędem elektrycznym i akumulatorami. WINK jestpojazdem przeznaczonym do transportu regionalnego, który od pierwszychkilometrów umożliwia bezemisyjną eksploatację. Pojazdy WINK mogą mieć długielub krótkie pudło wagonu. Można je konfigurować stosownie do wymagańprzewoźników wykorzystując standardowe moduły o długości 1,8 m. Pojazdmoże być wyposażonyw dwie, trzylub cztery pary drzwi. Dzięki przemyślanej konfiguracji i lekkiej, aluminiowejkonstrukcji, nacisk na oś nieprzekracza 18 ton. Maksymalnaprędkość pociągu to 160 km/h.Dzięki likwidacji pomieszczeń maszynowni za kabinami maszynisty uzyskano więcejmiejsc siedzących. Przewoźnik Arriva Netherlands, wykorzystał tę przestrzeń (dopierwszych drzwi) na strefy ciszy.

GTW to przegubowe zespoły trakcyjne, które możnaeksploatować w trakcji spalinowo-elektrycznej lub elektrycznej ze wszystkimipowszechnie stosowanymi napięciami zasilania.