Stacja Zielona Góra z zadaszonymi przejściami

inforail
15.10.2019 10:45

Na stacji w ZielonejGórze podróżnych będą chroniły stalowo-szklane wiaty nad łącznikiem przyCentrum Przesiadkowym – podały PKP PLK.

Ponad 1000 m2 osłon, to kolejne udogodnienia, którepowstanie do końca roku. Przedsięwzięcie za ok. 23,5 mln zł. realizują PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Miastem. Dla podróżnych szykowanejest zadaszenie nad łącznikiem między peronem nr 3 a Centrum Przesiadkowym. Nastalowych podporach wiat układane jest pokrycia ze szkła. Wkrótce zacznie sięrozbiórka betonowych osłon nad zejściami do przejścia podziemnego. Zastąpi jenowoczesna wiata, wpisująca się formą w charakter otoczenia. Bezpieczeństwopodróżnych zwiększy jasne oświetlenie, dzięki lampom, które zostaną podwieszonepod wiatami. Na peronie ustawione będą ławki oraz nowe oznakowanie. Komfortkorzystania ze stacji zapewnia już wiata nad peronem nr 1. Modernizacja stacjiprzebiega zgodnie z harmonogramem. Do końca roku na całej stacji zamontowanezostanie ponad 1000 m2 zadaszenia, zapewniającego ochronę przed deszczem isłońcem.

PKP PLK podają, że w Zielonej Górze do pociągu można jużłatwo wejść z wyższych, zmodernizowanych, peronów z antypoślizgowąnawierzchnią. Jest nowe oświetlenie i monitoring, a podróż ułatwia teżinformacja głosowa i wizualna. Większą liczbę połączeń z jednej z największychstacji w województwie lubuskim zapewnia nowy peron 1a.

Dostęp do pociągów poprawiło rozbudowane z 20 do 44 mprzejście podziemne miedzy ul. Towarową a Dworcową. Zapewnia ono dogodnedojście do peronów i usprawnia komunikację w mieście. Zmodernizowany obiekt mawindy oraz pochylnie. Na poręczach są specjalne nakładki w alfabecie Braille'a,które pomagają osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu.

Lepsza komunikacja przy stacji

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych, jak twierdzi spółka,poprawią też system komunikacji w Zielonej Górze. W sąsiedztwie stacji, na ul.Stefana Batorego, gotowy jest już zmodernizowany wiadukt kolejowy. Przebudowanakonstrukcja oraz przyczółki na lata zapewnią pociągom sprawny dojazd do stacjiod strony Czerwieńska. Dla kierowców powstanie szersza jezdnia. Nie będzie już”wąskiego gardła”, które utrudniało przejazd autobusom komunikacji miejskiej.Mieszkańcy osiedli Na Olimpie i Stefana Batorego zyskają bezpieczne dojście docentrum miasta dwoma chodnikami. Otwarcie wiaduktu uzależnione jest odzakończenia budowy jezdni, do czego zobowiązało się Miasto.

Inwestycja finansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.i Urząd Miasta Zielona Góra realizowana jest w ramach modernizacji liniikolejowej z Wrocławia do Szczecina, tzw. Nadodrzanki. Prace na stacji warte sąok. 23,5 mln zł, a modernizacja wiaduktu ok. 6,3 mln zł. Roboty nie wpływają naobsługę podróżnych.