Stacja Zielona Góra do przebudowy
Prawie 8 mln złbędzie kosztowała przebudowa tunelu stacji kolejowej Zielona Góra. Inwestycjama zapewnić mieszkańcom i podróżnym wygodne i bezpieczne przejście międzystacją i miastem – poinformował w poniedziałek rzecznik PKP Polskie LinieKolejowe S.A. Mirosław Siemieniec.
Przedsięwzięcie jest częścią projektu poprawiającego obsługęna stacji i system komunikacji w mieście, realizowanego wspólnie z samorządemZielonej Góry. Dzięki inwestycji nastąpi pełna integracja transportu kolejowegoz miejskim transportem publicznym.
„Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek zpociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części ZielonejGóry” – powiedział Siemieniec.
Przedłużenie i modernizacja tunelu będzie kosztowała prawie8 mln zł. Umowę na przebudowę tunelu PKP PLK podpisały w październiku. Wlistopadzie przyszłego roku z obiektu będą mogli korzystać podróżni imieszkańcy – zapowiedział rzecznik PKP PLK.
Istniejący tunel zostanie przedłużony z 20 m do ponad 44 m.Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiająca dostęp dlaosób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów.Zakres prac obejmuje także przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jestfirma ALUSTA S.A. z Poznania.
Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylnipieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Do tego przebudowanyzostanie wiadukt kolejowy i powstaną jednolite zadaszenia peronów, tunelu idojść do peronów – tutaj w 80 proc. prace sfinansuje miasto, a w 20 proc. PLK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mlnzł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związanez zamknięciami torowymi i zamknięciem ul. Batorego w rejonie wiaduktu,rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.
Rzecznik przekazał, że po ukończeniu inwestycji podróżni nastacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojściado centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batoregoprzestanie być „wąskim gardłem” w komunikacji miasta – zostanieposzerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów.
„