Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stacja pod nadzorem

inforail
28.12.2016 08:39

Od wtorku (27grudnia) na stacji Bydgoszcz Leśna funkcjonuje już punkt Straży Miejskiej.Część patroli będzie odbywać tam regulaminowe przerwy. W tej części osiedla wprzyszłym roku zostanie zainstalowany również monitoring.

Nowy węzeł na Leśnym służy pasażerom korzystającym zpociągów i autobusów. Znacznie ułatwił przesiadki, a dojścia na perony sąprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mieszkańcy Leśnego mogąrównież przez tunel dotrzeć do Lasu Gdańskiego. Nowa infrastruktura po zmrokuulegała niestety dewastacjom. W związkuz tym na terenie budynku obsługi podróżnych od wtorku (27 grudnia) zacząłdziałać punkt Straży Miejskiej. Wpomieszczeniu funkcjonariusze patrolujący tę część miasta będą odbywaćregulaminowe przerwy. Każdy patrol odbywający przerwę (w różnych godzinach,także nocnych) będzie patrolował teren węzła kolejowo-autobusowego.Oznacza to, że na ternie Bydgoszczy Leśna przez kilka godzin w ciągu doby będąfunkcjonariusze. Dodatkowo w przyszłym roku ta część miasta zostanie objętamonitoringiem. Pozwoli to jeszcze lepiej zadbać o bezpieczeństwo osóbkorzystających z komunikacyjnego węzła oraz skuteczniejsze wykrywanie sprawcówdewastacji.

Zmodernizowany węzeł na osiedlu Leśnym został otwarty wiosnątego roku. Wyburzono tam stary budynek stacji. Zastąpił go nowoczesny obiektobsługi podróżnych, który zamyka perspektywę ul. Sułkowskiego. Dlabezpieczeństwa podróżnych wybudowano tunel komunikujący pętlę autobusową zperonami. Wszystkie perony są dostępne także dla osób niepełnosprawnych dziękizainstalowaniu wind. Na przebudowanych peronach wymieniono nawierzchnię iustawiono estetyczne wiaty. U zbiegu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowejwybudowano rondo, które poprawiło bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Na nowejpętli autobusowej powstała też jezdnia dworcowa typu „Kiss &Ride” („Pocałuji jedź”) umożliwiająca także indywidualnym kierowcom podwożenie pasażerów ikrótkotrwały postój. Zatoki autobusowe wybrukowano kostką kamienną. Inwestycjawraz z budową nowego przystanku na Błoniu i modernizacją peronów stacjiBydgoszcz Bielawy kosztowała 37 mln zł.