Stacja Otwock po nowemu

inforail
26.03.2018 16:31

PKP Polskie LinieKolejowe kontynuują modernizację stacji w Otwocku. Trwa demontaż torów, siecitrakcyjnej i peronów.

Jest dodatkowe przejście do peronu tymczasowego. Nad ulicąOrlą wybudowano nową konstrukcję wiaduktu. Powstaje tunel drogowy na ul.Majowej oraz bezkolizyjne skrzyżowanie przy ul. Żeromskiego.

Na stacji budowane są nowe tory oraz dwa przejściapodziemnie. Od 20 marca piesi mogą korzystać z nowego dojścia do peronutymczasowego. Zapobiega to przekraczaniu torów w niedozwolonym miejscu izwiększa bezpieczeństwo. Stacja została lepiej przystosowana do obsługipasażerów na czas modernizacji.

W Otwocku dwa nowe tunele drogowe, w miejscu przejazdówkolejowo-drogowych, zapewnią większe bezpieczeństwo i lepszą komunikację dlamieszkańców. Prace przygotowawcze ruszyły w lutym. Pod koniec roku rozpoczniesię budowa tunelu w miejscu przejazdu kolejowego przy ul. Żeromskiego. Wykonanojuż najważniejsze prace na budowie wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Orlej.Rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy tunelu pod torami w ciągu ul.Majowej, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Od sierpnia 2018 r.roboty przeniosą się na drugą częśćstacji.

Nowa stacja Otwock

Przebudowana stacja w Otwocku będzie bardziej funkcjonalna.Komfortową obsługę podróżnych zapewnią dwa perony wyspowe o długości 200-400 m(400 m dla pociągów dalekobieżnych oraz 200 m dla pociągów aglomeracyjnych).PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują też trzeci 200 m peron, po zachodniejstronie (od ulicy Orlej). Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Zainstalowane zostaną nowe wiaty, ławki, oświetlenie inagłośnienie. Dojście na perony zapewni nowe przejście podziemne wyposażone wdwie windy i pochylnie. W ramach modernizacji wybudowane zostanie drugieprzejście podziemne na wysokości teatru i urzędu miasta (w miejscudotychczasowego przejścia dla pieszych między ul. Armii Krajowej iWarszawskiej).

Szybciej z Warszawydo Lublina

Roboty w Otwocku są jednym z zadań największego projektu PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. Efektem modernizacji linii Warszawa – Lublin będąszybsze i wygodniejsze podróże między stolicami dwóch województw. Wszystkiestacje i przystanki zostaną przebudowane. Zostanie dobudowany drugi tor naodcinku Otwock – Pilawa. Bezpieczeństwo wzrośnie dzięki przebudowanymprzejazdom kolejowo-drogowym i wybudowanym nowym skrzyżowaniom bezkolizyjnym.Nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem zwiększą możliwościlinii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Inwestycja jest współfinansowana z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, zczego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.