Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stacja Muzeum chce wykonać naprawę P5 lokomotywy WLs150

inforail
24.01.2022 12:45
Stacja Muzeum ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P-5 dla lokomotywy spalinowej WLs150 serii Lyd1 nr 226, nr inw. MUZ II 59.

Na realizację zadania będzie 150 dni.

O zamówieniu

Zakres prac jest następujący:

Ostoja

Należy dokonać demontażu wszystkich odejmowanych elementów ostoi. Ostoję oczyścić z zanieczyszczeń i korozji metodą piaskowania, jak również dokonać sprawdzenia jej wymiarów. Wykonać naprawę uszkodzonych elementów ostoi, a także sprawdzić stan czołownic – uszkodzone czołownice naprawić, a niewymiarowe otwory należy zregenerować. Urządzenia cięgłowo-zderzakowe zregenerować, wyeksploatowane elementy należy wymienić. Całość podać badaniu kontrolnemu. Naprawić uszkodzone pomosty, poręcze, stopnie i uchwyty. Zweryfikować wsporniki podparcia silnika i skrzyni biegów. Ostoję zabezpieczyć antykorozyjnie.

Nadwozie

Demontaż kabiny maszynisty oraz przedziałów maszynowych. Blachy poszycia zewnętrznego oczyścić metodą piaskowania. Sprawdzić poszycie dachu, ścian bocznych i czołowych oraz szkielet kabin i drzwi. Skorodowane lub uszkodzone elementy wymienić na nowe. Zweryfikować i naprawić zawiasy, zamki, oraz klamki drzwi zewnętrznych. Uszczelki wymienić. Naprawić okna kabiny i wymienić uszczelki, wymienić szyby. Wymienić podłogę kabiny oraz wyłożenie ścian wewnętrznych, drzwi i sufitu. Uzupełnić izolację akustyczną i termiczną pudła. Sprawdzić pulpit sterowniczy, uszkodzone elementy wymienić. Wymienić wycieraczki szyb. Sprawdzić i w razie konieczności naprawić reflektory czołowe. Pudło zabezpieczyć antykorozyjnie, pomalować wewnątrz i zewnątrz, wykonać napisy zgodnie ze znakowaniem taboru wąskotorowego.

Zestawy kołowe z łożyskami

Wykonać weryfikacyjne pomiary zarysu profilu tocznego zestawów kołowych. Zestawy kołowe zregenerować. W przypadku wymiaru naprawczego grubości obręczy poniżej 30 mm, zestawy należy obręczować. Wykonać badanie defektoskopowe osi zastawów kołowych. Sprawdzić koła bose zestawów kołowych. Zregenerować łożyska osiowe, panewki wylać stopem łożyskowym i dopasować. Oczyścić i zregenerować smarownice i aparaty smarne.

Sprężarka powierza

Należy wykonać remont kapitalny sprężarki z wymianą wszystkich wyeksploatowanych elementów.

Układ pneumatyczny hamulca

Należy wymontować wszystkie przewody powietrzne i aparaturę powietrzną, uszkodzone i wyeksploatowane przewody wymienić. Zregenerować zawór główny i dodatkowy maszynisty, Zregenerować zawór rozrządczy. Wymienić wszystkie pozostałe elementy i zawory w układzie pneumatycznym hamulca, tj. zwrotne bezpieczeństwa, biegu luzem sprężarki, odcinające, spustowe itd. Wymienić zbiorniki ciśnieniowe sprężonego powietrza, dokonać ich rejestracji i badań doraźnych zgodnie z wymaganiami Transportowego Dozoru Technicznego. Wymienić sprzęgi elastyczne przewodu głównego hamulcowego. Układ piasecznic zregenerować, wyeksploatowane elementy należy wymienić. Układ wycieraczek zregenerować. Zregenerować układ hamulca zespolonego.

Układ mechaniczny hamulca

Należy zregenerować wieszaki hamulcowe oraz wymienić wstawki. Zregenerować cylindry hamulcowe, wyeksploatowane wymienić. Naprawić i zregenerować układ przekładni dźwigniowej hamulca. Po naprawie należy sprawdzić działanie i wyregulować.

Urządzenia cięgłowo–zderzakowe

Należy przeprowadzić pełny demontaż, zweryfikować stan, zużyte elementy zregenerować, haki cięgłowe oraz łączniki poddać badaniom pod kątem pęknięć.

Sprężyny nośne oraz ich zawieszenie

Resory oraz układ zawieszenia należy zregenerować, w przypadku uszkodzeń lub złej charakterystyki resory wymienić na nowe.

Instalacja elektryczna

Dokonać wymiany prądnicy na alternator. Zregenerować rozrusznik i wymienić na nowe akumulatory, przewody elektryczne, wyłączniki, wskaźniki oraz osprzęt.

Silnik spalinowy - układ zasilania paliwem oraz chłodzenia

Naprawa główna silnika spalinowego 5DSR150. Wymiana elementów układu zasilania paliwem, w tym filtrów i przewodów. Oczyszczenie zbiornika paliwa. Naprawa układu chłodzenia, w tym regeneracja chłodnicy oraz chłodnicy oleju, wymiana przewodów, po naprawie napełnienie układu płynem chłodniczym mrozoodpornym.

Skrzynia biegów

Wykonanie naprawy poprzez całkowitą rozbiórką oraz naprawę i wymianę części przywracającą wymiary oraz luzy konstrukcyjne. Regeneracja sprzęgieł płytkowych, układu hydraulicznego sterowania, mechanizmu zmiany kierunku jazdy.

Oferty

Oferty w przetargu można składać do 21 lutego 2022 roku. Kryteria ich oceny to:

Okres gwarancji - Waga: 20,

Termin realizacji zamówienia - Waga: 20,

Cena - Waga: 60.

Wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie wykonał co najmniej, jedną usługę polegającą na wykonaniu naprawy poziomu utrzymania P-5 dla lokomotywy spalinowej.