Stacja Legnica po nowemu
Zapewnienie dobrejobsługi wszystkim podróżnym – to podstawowe zadania przebudowy stacji Legnica –poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Spółka chce wykonać m.in. montaż 4 wind, modernizację dwóchperonów oraz remont hali i przejścia. Na inwestycję spółka przeznaczyła 27 mlnzł.
Stacja Legnica dołączy do zmodernizowanych ostatnio naDolnym Śląsku stacji i przystanków, m.in. Jelenia Góra, Jaworzyna Śląska,Janowice Wielkie, Oborniki Śląskie. Oczekiwaną obsługę, także dla osób oograniczonej mobilności, wkrótce zapewnią Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko,Lubin.
PKP Polskie LinieKolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają standard obsługi podróżnych na stacjachi przystankach. Chcemy by każdy pasażer, bez względu na wiek i możliwościruchowe, miał zapewniony dogodny dostęp do kolei. Modernizowane obiektywyposażamy w windy lub pochylnie – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKPPolskich Linii Kolejowych S.A.
Windy na czterechperonach
Na stacji Legnica przebudowane zostaną dwa główne perony nr3 i nr 4. Windy (na czterech peronach) ułatwią dostęp podróżnym o ograniczonychmożliwościach ruchowych, oraz pasażerom z cięższych bagażem, z wózkamidziecięcymi lub rowerami. System oznakowania dotykowego (tzw. ścieżki dotykowe)na nowej nawierzchni peronów ułatwi przejście osobom niedowidzącym. Będzie noweoświetlenie i nagłośnienie oraz ławki, tablice informacyjne. Odnowione zostanąpomieszczenia dawnych posterunków dyżurnych ruchu (na peronach nr 3 i 4).Wszystkie elementy małej architektury, wraz z nowymi zegarami, zaplanowano wstylistyce historycznego charakteru legnickiej stacji.
Przebudowa obejmie główne przejście tunelowe oraz schody.Renowacje przejdą kute balustrady. Zamontowane będzie nowe oświetlenie.Zostanie wykonane odwodnienie i izolacja.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z przejścia (naprzeciw schodów) będą wejścia do wind. Wyglądszybów windowych oraz innych elementów stacji zostanie uzgodniony z wojewódzkimkonserwatorem zabytków.
Hala jak boisko
Remont wielkiej hali peronowej, będzie dużymprzedsięwzięciem. To obiekt większy od powierzchni boiska piłkarskiego, wysokina 20 m, o dług. 120 m, szer. blisko 60 m. Stalowa konstrukcja przejdziegruntowaną renowację, będzie wzmocniona i zabezpieczona powłoką antykorozyjną.Wymienione zostaną pokrycia z blachy, uzupełnione przeszklenia, zainstalowanenowe rynny. Zaplanowano odtworzenie świetlika dachowego w oparciu o dostępnemateriały archiwalne. Zostanie wymieniona instalacja elektryczna i lampy.
Zakres przebudowy legnickiej stacji obejmie również tory isieć trakcyjną obok modernizowanych peronów. Ponadto przewidziano wymianę sieciwodnokanalizacyjnej.
„