Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

St. Petersburg: Zamiast szybkiej linii do Helsinek Rosjanie budują towarową

inforail
29.05.2008 14:30

Niedawno prasa fińska podniosła alarm z powodu przebudowy rosyjskiego odcinka linii kolejowej Sankt Petersburg –Wyborg –Busłowskaja –Helsinki na linię szybkiego ruchu zamiast zbudowania zupełnie nowej linii. Bowiem według obaw fińskich, uruchomienie kursowania szybkich pociągów właśnie na tej linii, zupełnie wykluczy stąd ruch towarowy! A do czasu zbudowania planowanego tunelu kolejowego Helsinki-Tallin i magistrali Rail Baltica, cały fiński ruch kolejowy do Polski, Niemiec i innych państw nadbałtyckich biegnie właśnie tą linią!
Według doniesienia petersburskiej gazety Wiecziernyj Pjetersburg, opierającego się na danych rosyjskich kolei РЖД/RŽD, za cenę 50 mld rubli, w pobliżu tej linii zbudowana zostanie linia towarowa, na którą przeniesiony zostanie cały ruch towarowy relacji Helsinki –Petersburg. Budowa tej linii jest tym bardziej aktualna, bowiem coraz bardziej rośnie przeładunek na kolej w rosyjskich portach nad zatoką Fińską Wysock i Primorsk.
Na 64-kilometrowym odcinku Pjetjajarwi-Kamjennogorsk zbudowana zostanie zupełnie nowa dwutorowa i zelektryfikowana linia szerokotorowa. Na liniach Sosnowo-Pjetjajarwi (12 km), Kamjennogorsk-Wyborg (40 km) oraz Wyborg-Primorsk (57 km) zbudowany zostanie drugi tor, a istniejący zostanie umocniony. Na odcinkach Kamiennogorsk-Wyborg (40 km), oraz Popowo-Jermiłowo (38 km) nastąpi elektryfikacja trasy.