SRKGŚ protestuje przeciwko planowi naprawczemu w Kolejach Śląskich

inforail
03.06.2013 12:33

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska wystosowało apel o podjęcie działań na rzecz przeciwdziałaniu destrukcyjnemu tzw. „planowi naprawczemu”Kolei Śląskich. Wystąpienie zostało skierowane do Radnych Sejmiku Województwa Śląskiego oraz pochodzących z Województwa Śląskiego Posłów na Sejm RP. Apeluje również o skargi do Marszałka Sekuły ze strony mieszkańców regionu.
Stowarzyszenie chce, aby ponad interesami politycznymi udało się przekonać Zarząd Województwa Śląskiego do wstrzymania działań najbardziej dotkliwych dla pasażerów oraz najbardziej destabilizujących sytuację finansową Kolei Śląskich. Najważniejsze postulaty podnoszone przez SRKGŚ to:
1) przywrócenie taktu 30 min. zamiast 60 min. na linii średnicowej i SKR w najbliższym możliwym terminie, a najpóźniej od 2 IX 2013 r.;
2) „załatanie”największych dziur w rozkładzie jazdy, tak aby minimalna częstotliwość na liniach Katowice-Rybnik i Katowice-Bielsko Biała wynosiła: w dni robocze w szczycie minimum
1 godzinę, poza szczytem i w weekendy minimum 2 godziny;
3) zoptymalizowanie oferty KŚ poprzez:
a) różnicowanie ograniczeń pracy eksploatacyjnej w zależności od dnia roboczego, dnia wolnego od pracy i okresu wakacyjnego,
b) likwidację pociągów na nieefektywnych końcówkach linii (np. na odcinku Katowice –Sosnowiec na linii SKR);
4) zmniejszanie kosztów poprzez wybór przewoźnika w trybie nieograniczonego przetargu, na wzór Województwa Kujawsko-Pomorskiego, nawet jeśli miałoby to w przyszłości wiązać się
z likwidacją skrajnie nieefektywnej spółki Koleje Śląskie;
5) budowy taryfy na zasadzie marketingowego kształtowania ceny –w zależności od cen stosowanych przez konkurencję na danej trasie oraz możliwego do uzyskania popytu na usługę, a nie na archaicznej taryfie kilometrowej, która zapewnia mniejsze wpływy dla wielu tras oraz utrudnia integrację taryfową z komunikacją miejską;
6) większego zaangażowania celem pozyskiwania nowych pasażerów, co pozwoli na wzrost pracy przewozowej przy takiej samej kwocie dotacji.
Jednocześnie Stowarzyszenie zachęca wszystkich pasażerów i mieszkańców regionu do indywidualnego wysyłania listów, apeli i petycji do Zarządu Województwa. Każdy pasażer i mieszkaniec regionu ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie.