Średni wiek taboru w PKP CARGO to 30 lat
Średni wiek wagonu i lokomotywy PKP CARGO to ponad 30 lat.Żeby zrealizować proces odnowy taboru musimy myśleć o podwyższeniu cen. Niebędziemy mogli jednak tego zrobić, jeżeli nie będziemy konkurencyjni, toznaczy, gdy transport samochodowy nie będzie płacił za dostęp do swojej drogialbo będzie płacił minimalne stawki – powiedział szef PKP Cargo Maciej Libiszewski.
I dodał, że dzisiaj nierównowaga jest tak duża, że ponaszych drogach jeździ ponad 200 tys. prawie nowych tirów, a ilość wagonówkolejowych spada.
Jego zdaniem większe zaangażowanie się w transport artykułówzwiązanych z motoryzacją, artykułów spożywczych czy chemicznych będzie w staniezrównoważyć w przyszłości zmniejszające się przewozy węgla i kruszywa, ale podwarunkiem, że wyrównane będą szanse pomiędzy transportem drogowym a kolejowym.
Liczymy się z tym, że w skali kilku, kilkunastu lat przewozywęgla i kruszywa będą maleć. W to miejsce mamy zamiar znacznie bardziej włączyćsię w przewozy specjalistyczne. Za granicą południową, w Czechach, nasze spółkijuż w tej chwili są specjalistami od przewozu towarów z sektora automotive.Żeby zdobyć taką pozycję, należy wykazywać się bardzo dużą punktualnością, i myto robimy. Korzystamy przy tym z nowoczesnego terminalu intermodalnego wOstrawie-Paskowie, który staje się bramą do Europy Południowej dla grupy PKPCargo – powiedział prezes.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„