Sprowadzenie SD85 „postarzyło” spalinowe zespoły trakcyjne w Polsce
Średni wiek taboru przewoźników pasażerskich wzrósł we wszystkich rodzajach pojazdów – podał w Sprawozdaniu z funkcjonowania rynku transportu kolejowego w 2021 roku UTK.
Największy wzrost odnotowano w przypadku spalinowych zespołów trakcyjnych.
Zakup SD85
Wpływ na to ma zakup używanych, 21-letnich jednostek serii SD85 przez SKPL Cargo.
Najstarsze pojazdy znajdujące się w dyspozycji przewoźników pasażerskich to:
lokomotywa elektryczna serii EP05 o numerze inwentarzowym 23, wyprodukowany w 1961 r. przez Skoda Pilzno w Czechosłowacji;
elektryczny zespół trakcyjny serii EN57 o numerze inwentarzowym 001, wyprodukowany w 1961 r. przez Państwową Fabrykę Wagonów PaFaWag we Wrocławiu, pojazd jest wyłączony z eksploatacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najmłodsze pojazdy znajdujące się w dyspozycji przewoźników pasażerskich to:
elektryczne zespoły trakcyjne serii ER160 wyprodukowane przez Stadler;
dwunapędowe zespoły trakcyjne serii 36WEh wyprodukowane przez Newag;
elektryczne zespoły trakcyjne serii EN78A oraz EN98A wyprodukowane przez Newag;
wagony pasażerskie serii Smnopuz oraz Smnouz wyprodukowane przez FPS.