TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Sprawdzamy deweloperski przystanek Warszawa Zacisze Wilno
Sprawdzamy deweloperski przystanek Warszawa Zacisze Wilno
inforail
01.08.2013 09:53
Sprawdzamy deweloperski przystanek Warszawa Zacisze Wilno
W ostatnim okresie miała miejsce niespotykana jak dotychczas inwestycja. Deweloper, budujący osiedle w Warszawie, zbudował je wraz z przystankiem kolejowym. Nowy przystanek nazywa się Warszawa Zacisze Wilno i mieści się na Targówku, w sąsiedztwie Elsnerowa. To nowość, gdyż dotychczas najczęściej deweloperzy budowali bloki tak, by maksymalnie wykorzystać zakupioną działkę, nie zważając na okolice, otoczenie, czy nawet dojazd, czego skrajnym przykładem jest warszawska Białołęka.
Przystanek, zlokalizowany przy linii wołomińskiej, oddano do użytku 19 czerwca 2013 r. Jego budowa kosztowała 6,5 mln zł netto. Obiekt wpisuje się w obecne standardy modernizacyjne PKP PLK, z pewnymi różnicami na plus. Na wysokim peronie znajdują się typowe czerwone płyty krawędziowe z białym pasem ostrzegawczym. Perony są estetycznie wykończone, wyłożone kamiennymi płytami. Ściany przy tunelu i schodach są elegancko wykończone piaskowcem, co dodaje obiektowi szyku. Pośrodku przystanku znalazło się przejście podziemne ze zjazdem dla wózków dziecięcych (raczej nieprzewidzianym dla rowerów), a przy wyjściu z przejścia znajduje się niewielka pętla autobusowa. Póki co, żaden autobus tu jeszcze nie dociera –najbliższa linia autobusowa to 170 na ul. Swojskiej oraz kursująca jedynie raz na godzinę linia 740.
Dojście z osiedla na przystanek zajmuje zaledwie kilka minut. Podobnie, kilka minut zajmuje dojazd do stacji Warszawa Wileńska, gdzie w 1862 r. dotarła kolej Warszawa –Sankt Petersburg. Dziś ta część linii kolejowej ma znaczenie jedynie aglomeracyjne i regionalne, przy czym kursują po niej pociągi Kolei Mazowieckich, docierające do Ząbek, Zielonki, Wołomina i Tłuszcza. Mieszkańcy nowego osiedla Wilno, zlokalizowanego na południe od linii kolejowej, dojadą tymi pociągami wkrótce do budowanej obecnie drugiej linii metra, co zapewni komfortowy dojazd do centrum Warszawy.
Mniej korzystnie wygląda sytuacja od północnej strony. Wyjście z przejścia podziemnego pod stacją prowadzi bezpośrednio na płot ogródków działkowych, bez żadnej możliwości przejścia. Oto jak interes niewielkiej grupki godzi w interes tysięcy mieszkańców Zacisza, którzy mogliby mieć sprawniejszy dojazd do centrum.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Osiedle Wilno składa się z ładnych bloków, rozmieszczonych przy wąskich uliczkach. Dotychczas powstało 463 mieszkania, które zamieszkuje 800 osób. W budowie są dalsze 382 mieszkania. Docelowo całe osiedle budowane przez firmę Dom Development ma liczyć 2500 mieszkań.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024