Spalinowe składy na TLK Połoniny, Bieszczady oraz Wetlina
PKP Intercityopublikowały specyfikację przetargu na dzierżawę spalinowych składów, o którympisaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl.
Jednostki mają obsługiwać połączenia kategorii TLK Połoniny(w wakacje), Bieszczady oraz Wetlina, na odcinku Kraków Główny – Zagórz, a wwakacje także do Łupkowa. Rozkłady jazdy znajdziecie na grafikach.
Wymagania dla samych pociągów nie są zbyt wygórowane, ale przewoźnik pamięta o komforcie dla pasażerów. Obsługa połączeń będzie realizowana minimum trójczłonowymispalinowymi zespołami trakcyjnymi, gwarantującymi wygodę podróżowania zuwzględnieniem minimalnej liczby 200 miejsc siedzących klasy 2. Wykonawca zobowiązanybędzie do wyznaczenia w pociągach zestawionych z wagonów z miejscami dosiedzenia z przedziałami: jednego przedziału w wagonie klasy 2 dla podróżnych zdziećmi do lat 6 oraz jednego przedziału dla osób z niepełnosprawnością, a wpociągach zestawionych z wagonów bezprzedziałowych – co najmniej 6 miejsc dlaosób z niepełnosprawnością oraz 6 miejsc dla podróżnych z dziećmi do lat 6.
Przewoźnik wymaga, aby SZT umożliwiały realizację obsługipasażerów na wysokim poziomie pod względem punktualności, regularności, komfortupodróży, zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru, właściwego i czytelnegooznakowania taboru, w tym z uwzględnieniem właśnie potrzeb osób zniepełnosprawnością.
Sprzedaż biletów będzie realizowana przez Zamawiającego wramach posiadanych kanałów dystrybucji oraz przez drużynę konduktorską wpociągu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spalinowe trzyczłonowe jednostki eksploatuje obecnie SKPLCargo. To SN84. W swojej ofercie posiada je również Newag, trudno jednakspodziewać się, aby producent albo któryś z jego klientów zdecydował się nawydzierżawienie takich składów PKP Intercity.