Spalinowa GAMA tuż tuż
inforail
10.05.2013 10:28
Spalinowa GAMA tuż tuż
Dwa miesiące temu pisaliśmy na łamach InfoRail, że w bydgoskich zakładach PESY trwają prace nad drugą lokomotywą PESY. Jak się dowiedzieliśmy, kolejną maszyną, która opuści fabrykę będzie Gama z silnikiem diesla. To już niemal pewne, tym bardziej, że to właśnie prawdopodobnie PESA zostanie zwycięzcą przetargu ogłoszonego przez PKP Intercity na dostawę 10 spalinówek. Mimo, że producent oficjalnie nie potwierdza jeszcze faktu, że kolejną lokomotywą wypuszczoną przez PESĘ ma być właśnie dieslowska Gama, udało nam się ustalić, że prace przy jej powstawaniu są już mocno zaawansowane. Tym bardziej, że cały proces projektowy producent ma już właściwie za sobą. Sama produkcja prototypu to około 10-12 tygodni. Przynajmniej tyle PESA potrzebowała na wyprodukowanie, po o wiele dłuższym okresie konstruowania i projektowania, pierwszego egzemplarza lokomotywy z rodziny Gama.
Co więcej lokomotywy spalinowe, budowane przez PESĘ, mają być przystosowane do prowadzenia pociągów z prędkością 160 km/h, a nie jak pierwotnie zakładano 140 km/h. Moc lokomotyw spalinowych PESY zaczyna się od 2200 kW. Ale zważywszy na fakt, że platforma lokomotyw Gama Marathon jest elastyczna, każda maszyna może być zbudowana na życzenie konkretnego klienta, z wykorzystaniem parametrów przez niego wymaganych. Dziś z całą stanowczością możemy powiedzieć, że jeżeli przetarg na dostawę 10 spalinówek dla PKP Intercity wygra PESA, to dostarczy przewoźnikowi właśnie pojazdy z tej platformy. Przypomnijmy, że wartość oferty złożonej przez bydgoskiego producenta to 173 270 100,00 zł.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024