Spalinowa Gama poprowadziła wagony PKP Intercity
inforail
16.12.2014 09:37
Spalinowa Gama poprowadziła wagony PKP Intercity
Spalinowa Gama cały czas przechodzi testy, których finalnym skutkiem ma być uzyskanie homologacji. Dziś w nocy poprowadziła skład zestawiony z wagonów pasażerskich PKP Intercity. To właśnie ten przewoźnik ma być pierwszym odbiorcą takich maszyn. PESA dostarczy mu 10 spalinowych lokomotyw. Nic zatem dziwnego, że w ramach testów nie zabrakło przejazdów z wagonami pasażerskimi. Jak powszechnie wiadomo spalinówka, która jest obecnie homologowana, różni się nieco szczegółami od lokomotyw, jakie bydgoski producent dostarczy PKP Intercity. Lokomotywa jest prawie identyczna –mówił kilka tygodni temu portalowi InfoRail Maciej Maciejewski z PESY. Mogą być jakieś zmiany w obrębie kabiny, pulpitu, być może zmieniona nieznacznie będzie malatura. Nie należy się jednak spodziewać istotnych zmian –dodał. Gama to pierwsza polska spalinowa lokomotywa wyprodukowana w Polsce od 25 lat.
Jak już wspomnieliśmy testy lokomotywy ze składem pasażerskim odbyły się w nocy z 15 na 16 grudnia 2014 roku. Na YouTubie można zobaczyć film z ich przebiegu. Jak czytamy w jego opisie „w dniu 10 grudnia lokomotywę testowano ze składem towarowym, po paru dniach przyszła pora na pociąg pasażerski”. I dalej z YouTuba dowiadujemy się, że „lokomotywa na stację Poznań Główny przyjechała parę minut po TLK 'Goplana’ z Warszawy, w planie pociągu LPS 776009 (Poznań Wschód – Poznań Główny). Po paru minutach podczepiła się do składu 'Goplany’ aby po kilkudziesięciu minutach opuścić Poznań w planie poc. PXS 776007 i udać się do Zbąszynka. Zgodnie z rozkładem skład pojechał w planie PXS 776008 i PXS 776013 ze Zbąszynka do Poznania Górczyna i z powrotem;później w planie PXS 776014 powrócił do Poznania Głównego”.
Przypomnijmy, że PKP Intercity zamówiło 10 spalinowych jednostek. Zgodnie z umową mają zostać one dostarczone jesienią przyszłego roku. Zarówno jednak przewoźnik, jak i producent zapowiadają, że pierwsze maszyny zostaną przekazane wcześniej. Jest to związane z jesienną kumulacją zamówień w PESIE, a także dużą liczbą odbiorów pojazdów przez PKP Intercity w tym okresie. Liczymy na to, że PESA dostarczy nam spalinowe GAMY wcześniej –powiedział nam jakiś czas temu Marcin Karasiński z PKP Intercity, który jednocześnie koordynuje realizację zamówienia i współpracuje z producentem przy procesie produkcji lokomotyw. Niewykluczone, że maszyny zostaną przekazane już w wakacje.
Nowe lokomotywy mają poprowadzić pociągi na trasach:
• Ełk –Korsze,
• Ełk –Olecko –Suwałki,
• Rzeszów –Stalowa Wola – Zamość,
• Rzeszów –Jasło –Zagórz,
• Krzyż –Gorzów Wlkp.,
• Piła –Krzyż.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024